Eurobonus på nätet

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Roger J, 17 Januari 2012.

1. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi är uppenbarligen många här på forumet som har åsikter om SAS hemsida och hur funktioner som check-in, chat, bokning etc. fungerar (och inte fungerar!).
    Dock finns det ju en helt egen sektion på de olika SAS-sidorna som handlar om Eurobonus. Där finns information om hur man tjänar poäng, ”point bargains”, regler för bonusresor och så vidare. På svenska sidan är det:
    www.sas.se/eurobonus
    Jag tänkte att vi kan samla åsikter om vad som är bra och dåligt med Eurobonus-sajten i denna tråd och sedan sammanställer vi det och skickar till våra kontakter på Eurobonus? Inkludera även funktionen för bonusbiljettsbokning och hotellbokning för poäng. Vem börjar? Kör på!
    (Jag låter denna diskussion vara "klistrad" så att den ligger högst upp under en period)

Last edited: 17 Januari 2012
  2. bL0m

bL0m Medlem

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det måste bli enklare att förstå detta med intjäning av poäng. Bokningsklasser, code shares etc är ju en djungel även för den som ägnar en stor del av sin vakna tid åt det.
    Kanske de borde ha en "nybörjarguide". Eller länka hit till BC helt enkelt :)

1 person likes this.
  4. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar inte att sjävla inloggningsrutan är gjord i flash. Hur tänkte SAS där egentligen?

5. bL0m

bL0m Medlem

Businessclass.se är ju redan länkad, kolla längst ner till höger på sidan...
    http://www.sas.se/eurobonus/om-eurobonus/

Men din tanke med nybörjarguiden vore bra, då får ni läsare och SAS rekryterar fler medlemmar som förstår förutsättningen med Eurobonus!

2 personer gillar detta.
  6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är otydligt när man ska förstå hur många poäng man tjänar med andra Star Alliance-flyg. Framgår inte tydligt hur det fungerar med 200% för Business Class t.ex.
    Helst skulle man vilja att man kunde skriva in en flight och en bokningsklass (till exempel: United -> ORD-SFO, low economy) och direkt se vad det ger för Eurobonuspoäng. Men det är säkert svårt att bygga rent tekniskt. Finns antagligen inte någon central tabell för intjäningen utan antar att antalet poäng skickas till Eurobonus när en medlem gjort en flygning?

7. Homer

Homer Medlem

bara att anlita de som gjorde den här
    https://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/execclub/_gf/sv_se
    :)

1 person likes this.
  8. Homer

Homer Medlem

Vidare måste det vara en baggis att lägga till en valmöjlighet så att man kan söka på tillgängliga bonusresor enbart i en viss klass,
    dvs. få en månadskalender som bara visar C.

1 person likes this.
  9. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker själv att det är förmånga clicks innan man ser sin saldo.

- Go to sas.se
    - Homepage, click på Login
    - Tryck in loginuppgifter
    - Click på Mina Sidor, hamna på en sida med massa små länkar.
    - Click på Mina Eurobonus Sidor på vänster sida (wtf namn?!)

Nu kan jag se min saldo... Det borde va det första jag ser. En liten Elite Status progress bar borde va kul också, som visar hur många segments, miles behövs till nästa nivå. SPG har det.

Rent generellt känns hela Eurobonus delen av sidan mycket 90-talet.

Last edited: 18 Januari 2012
    2 personer gillar detta.
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller fullständigt med. Det är rörig och onödigt komplicerat. Du kan dock använda scrollfunktionen direkt vid Login "Välj tjänst" - "Mitt Eurobonus", då får du upp saldot direkt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!