Senaste nytt

EuroBonus och Avis

LP

Medlem
Eurobonus och Avis är för närvarande helt ute och cyklar i terrängen.
1 dags hyra i Östersund i Maj ( low.low.season) för en VW Golf 1400:- + 1000 poäng.
Vem bryr sig om dom 1.000 poäng när du kan hyra samma bil i luckan brevid (europecar) för under 800:- kr utan varesig medlemskap i någon allians
eller annan kod/rabatt.
Ingen av SAS 3 partners på hyrbil kommer ner i europecars pris på aktuell dag och bilstorlek.
 

olo

Medlem
Eurobonus och Avis är för närvarande helt ute och cyklar i terrängen.
1 dags hyra i Östersund i Maj ( low.low.season) för en VW Golf 1400:- + 1000 poäng.
Vem bryr sig om dom 1.000 poäng när du kan hyra samma bil i luckan brevid (europecar) för under 800:- kr utan varesig medlemskap i någon allians
eller annan kod/rabatt.
Ingen av SAS 3 partners på hyrbil kommer ner i europecars pris på aktuell dag och bilstorlek.
För Europcar är Accor en bra partner med både rabatt och poängintjäning, om du är medlem där. Annars finns motsvarande även för Hilton.
 

LP

Medlem
För Europcar är Accor en bra partner med både rabatt och poängintjäning, om du är medlem där. Annars finns motsvarande även för Hilton.

Jag har accor och loggade in via dom mot europecar, 908:- kr på en Golf. Slår fortfarande inte europcars svenska hemsida på 798:-
 
Lite (mycket) off topic: Har ni fått 1000 p på någon Avisbokning via SAS-hemsida på bokningar under 2017? Har 3 hyror mars-april där bara 500 p gottskrivits mitt EB-konto (SAS sida, Tjäna poäng, Avis och länk till Great Avis deals for EuroBonus members
Jag har fått 1000 poäng på fem bilhyror i USA under jan och feb.
Sen 2000 och 5000 för två i Sverige under mars och april.

Har du bokat genom sajten avisworld.com/eurobonus?
 

Meazza

Medlem

Kajsan

Medlem
Man kan tydligen ha dubbla AWD-nummer i sin profil hos Avis och endast det första beaktas, vilket förhindrat korrekt gottskrivning av EB-poäng. Korrekt antal EB-poäng gottskrevs till och med oktober 2016, därefter har något inträffat. Den första kan jag förstå att den ligger i profilen då preferredkort initialt initierats av arbetsgivaren (många år sedan), det andra AWD har jag använt någon gång men är inte det AWD-nummer som anges på t.ex. Amex-kort och som jag nog senast angivit. Har nyttjat/testat olika AWD då priserna för en och samma hyra _kunnat_ skilja sig betydligt.

Från Avis kundtjänst:
Reviewing your case I have noticed that your Avis Preferred Plus profile has 2 Avis Worldwide Discount Code logged.
The first code is Sxxxxxxx (belongs to ArbetsgivarensNamn AB) and the second one is your SAS AWD N0700000.

Please note that anytime you book with your Avis number our system pull only the first AWD from your Profile.
Therefore let me kindly suggest you to switch the AWD codes on your profile, so going forward our system would automatically use your SAS AWD for all the rentals and award the promised points accordingly.

I have now credited 1000 points for the 3 rentals you had in...
 
Toppen