EuroBonus-medlemskort

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av WTP, 23 Oktober 2015.

  1. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har beställt Amex Premium och Coop Medmera Mer.
    Vad har jag läst här på forumet det är bra att ha EuroBonus-medlemskort för att kunna registrera (extra) bouns på tex. Preem.

    Försökte att beställa på SAS:s hemsida men jag får nu i flera dagar:
    Kommunikationsfel. Vänligen försök igen senare.

    Seriöst av SAS ;)

    När använder ni Medlemskortet och behöver jag ett?

    Tackar för alla svar.
     
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan vara bra att ha. T.ex. har det varit bra att ha i vissa lounger (t.ex. Senatorloungerna i Zürich), därtill har det varit bra vid statusmatch och från början hos Preem. Skaffa ett tycker jag.
     
    lillemannen, Jensik och WTP gillar detta.
  3. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Som @Agö skriver kan det vara bra att ha ibland för vissa lounger (LuftHansagruppen vill ibland se ett fysiskt kort som inte är kombinerat kredit/EBkort) och andra firmor som inte accepterar EuroBonus-brandade kreditkort utan du måste ha ett separat EBkort.

    Jag hade ett liknande problem med Travelcashkortet/EuroBonus medlemskortet. Försökte i flera dagar och det fungerade inte. I mitt fall var felet att jag hade två adresser inlagda i SASsystem. En hemadress och en adress till mitt företag (när jag beställde medlemskortet/bagagetaggarna kom det hem till mig, smartpasset och EuroBonustidningen kom dock till jobbet:confused:). Detta förvirrade systemet och jag fick upp detta "uppdateringsmeddelandet".
    Har du testat att kontakta EuroBonuskundtjänsten om ditt fel? Be dem kontrollera att du bara har en adress i systemet.
    Jag är osäker dock om det är samma fel då jag fick detta uppdateringsmeddelandet nedan nästan alla gångerna, en eller två gånger fick jag dock något liknande felmeddelande som dig (kommer ej exakt ihåg vad det stod nu).

    TC.png
     
    WTP och Agö gillar detta.
  4. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hos mig ser det ut så här i 3 dagar nu.
    upload_2015-10-23_12-18-7.png
    Ringer nu!
     
    Jensik gillar detta.
  5. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om jag blev mkt klokare efter samtal med SAS kundtjänst.
    Personen jag talade med hävdade att medlemskort är inte för ngt annat än att komma ihåg medlemsnummer :confused:
    "Du kan inte dra kortet innan du betalar utan du måste ha ett SAS brandade betalkort" Efter min fråga om det beror på att jag har lägsta status svaret blev: nej, alla medlemskort fungerar på samma sätt.
    Rätt eller?!
    Vad är det för kort ni drar innan ni betalar med betalkort hos Preem då?

    Ska tillägga att jag beställde kortet ändå.
     
  6. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Åter ett fall av "Kundtjänst har inte koll".

    På Preem drar du först medlemskortet (det du beställt) sen betalar du med Amex el. mot. som ger dig poäng. Du är på helt rätt väg!
     
    Christian Sternudd, Jensik och WTP gillar detta.
  7. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Skitsnack. Den tomten du snackade med hade fel. De har medlemskort som inte är brandade med kreditkort. Jag vet dock inte om du kan beställa ett rent medlemskort nu eller om de prackar på dig Travelcashkortet direkt (jag har inte aktiverat mitt - kommer inte göra det heller).
    För att citera nr 3 av @agehall s Tio budord "3) Kundtjänst har ingen koll" Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
     
    WTP gillar detta.
  8. WTP

    WTP Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag frågade personen "Har kortet magnetremsan"?
    "Ja, men den är bara för att hämta boarding card på flygplatsen"
    Sen har hen kollat med sin mentor och svaret blev som ovan.
    o_O
     
  9. SNIFF

    SNIFF Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder bara medlemskortet, så för mig används det väldigt mycket när jag reser. :)
     
    WTP gillar detta.
  10. mha321

    mha321 Medlem

    Kan tänka mig att stora delar av de olika partnerskap som EuroBonus har hanteras helt utanför SAS normala kanaler. Vilket gör att kundtjänst nog vet ännu mindre om det än om deras faktiskt kärnverksamhet. Och med tanke på hur dåligt det brukar vara med kunskapen om kärnverksamheten ofta, så....
     
    WTP gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×