Eurobonus med Thai Airways Stockholm-Bangkok

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bolton, 10 Januari 2014.

1. Bolton

Bolton Medlem

69Gillar

Flyga med Thai Airways stockholm Bangok Business T/R
    eller first class, poeng till eorobonus hur många får jag? jag vill upp till Guld

Hur många resor behövs?

Tacksam för svar MVH. Bolton

2. OliT

OliT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så här ser intjäningen ut:

Det är alltså avhängigt bokningsklass. Förutsatt att din bokningsklass i business är med bland de längst till vänster ger den dubbelt den flygna sträckan i miles (med reservation för lite avrundningar).

ARN-BKK är cirka 5 000 miles. Tur och retur i en bokningsklass som ger 200% till SAS är alltså 20 000 poäng. Guld får du vid 50 000 poäng.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Bolton

Bolton Medlem

ok Tack för snabbt svar då vet jag när det blir dags

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du flyger first så kan det vara värt att undersöka vilka som ger 300% av miles, jag har för mig att Aegan gör det t.ex.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk på att det inte finns första klass mellan Sverige/Danmark och Thailand samt Premium Economy (bokningsklass U) enbart ger 100%.

7. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte vettigare att gå med i Thais program Royal Orchid Plus om du tänker flyga med Thai så mycket att du når guld?

1 person likes this.
  8. Bolton

Bolton Medlem

Jo det kann det nog vara , men jag flyger inrikes med SAS. jag har för mig att thai kråver 80 000 miles får Guld Kortet medan SAS kräver 50 000

9. jtq

jtq Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det krävs 50.000 poäng under ett år eller 80.000 poäng under 2år för att bli guld i Thais program. Med Thai guld får du en gratis uppgradering av kabinklass på en resa (max 4 sträckor) samt en 50% rabatt på en bonusresa per år. Flyger du ihop ett eurobonus guld med enbart dina SAS inrikesflygningar?

10. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög p klass fick jag 22.600 t/r om jag minns rätt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!