Senaste nytt

EuroBonus med stopover. Hur?

RickardG

Medlem
Bra att få svar på detta, jag vill minnas att det var i din tråd som spökade i mitt huvud. Jag har helt enkelt missuppfattat utfallet av den tråden.
Det stämmer, jag hade en hel del konversationer med både Tallinn och EuroBonus och höll på fram och tillbaka med olika varianter. En skillnad mellan Tallinn (2-4-1) och att ringa SAS EB direkt är att den senare kan sätta ihop en enda PNR baserad på två olika bonusdebiteringar. På så sätt gick det att utnyttja SAS 100 000 poäng och lägre skatter (och inte minst barnrabatt) till USA, och sedan fortsätta med en inrikes i USA med United för 50 000 poäng, en konstruktion som Tallinn inte ville höra talas om.
 

freppa87

Medlem
Har jag förstått stopover-reglerna rätt att det enbart går att göra på ARN/CPH/OSL i samband med en internationell flight? Jag har en enkel Boston - Århus (SAS via Köpenhamn) men skulle vilja försöka kombinera men en resa Århus - Visby (efter en stopover). Det enda sättet att få det att fungera är att kliva av i CPH och sedan boka CPH - Visby istället?
 

freppa87

Medlem
Hur ser din routing ut? och var har du tänkt att ha stopover (över 24 timmar)?
T ex Boston-Köpenhamn-Stockholm-Visby?

Det som nu är bokat är Boston - Köpenhamn - Århus.

Det jag försöker uppnå är: Boston - Köpenhamn - Århus stopp 48h - Visby (rutten mellan Århus och Visby spelar ingen roll).

Eftersom jag uppfattat det som att jag inte kan ha en stopover i Århus tänkte jag att man kanske istället gör resan till:

Boston - Köpenhamn 48h stopp (åker tåg eller bil till Århus) - Visby
 

Dr. Miles

Expert
Det som nu är bokat är Boston - Köpenhamn - Århus.

Det jag försöker uppnå är: Boston - Köpenhamn - Århus stopp 48h - Visby (rutten mellan Århus och Visby spelar ingen roll).

Eftersom jag uppfattat det som att jag inte kan ha en stopover i Århus tänkte jag att man kanske istället gör resan till:

Boston - Köpenhamn 48h stopp (åker tåg eller bil till Århus) - Visby
Du kan inte ta stopover i Åhus då det inte är SAS hubb. Det är endast i Oslo, Köpenhamn och Stockholm som är tillåtet.
 
Toppen