Senaste nytt

EuroBonus med stopover. Hur?

Viking75

Medlem
Ett undantag lär vara stop i USA på väg till Hawaii. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror man får överstiga 24 timmars regeln här!
 

Viking75

Medlem
Känner inte till någon sådan regel, varför skulle man få göra längre stopp just till Hawaii?
Jag har för mig att man av någon oskriven regel får göra en stopover i USA till kostnad av 25000 poäng. Detta lär godkännas av Eurobonus men inte Tallin.
Regeln verkar inte vara skriftlig men är omtalad på här på forumet när man söker på stopover USA Hawaii.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har för mig att man av någon oskriven regel får göra en stopover i USA till kostnad av 25000 poäng. Detta lär godkännas av Eurobonus men inte Tallin.
Regeln verkar inte vara skriftlig men är omtalad på här på forumet när man söker på stopover USA Hawaii.
Jag har aldrig hört och ingen här har rapporterat i "Posta din lyckad bokning av bonusresa" trådar någonsin om detta.
Det som man kan göra är, att betala summan av två eller flera bonusresor om man vill ha stopover.

Om bonusresan består endast av SAS & Wideroe flygningar, kan man också ha stopover i Köpenhamn, Oslo, Stockholm när man flyger interkontinentalt.
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Ett undantag lär vara stop i USA på väg till Hawaii. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror man får överstiga 24 timmars regeln här!
Då rättar jag dig.
Jag har nyligen bokat till Hawaii och testat med just det. Har varit i kontakt med både Tallinn och vanliga EuroBonus och båda hävdar att det är mindre än 24h som gäller.
 

Viking75

Medlem
Bra att få svar på detta, jag vill minnas att det var i din tråd som spökade i mitt huvud. Jag har helt enkelt missuppfattat utfallet av den tråden.
 
Toppen