Senaste nytt

EuroBonus med stopover. Hur?

Homer

Medlem
Man kan fråga sig varför de ens bryr sig om att göra ändringen om bara ett fåtal utnyttjar möjligheten...
 

Senator

Moderator
Man kan fråga sig varför de ens bryr sig om att göra ändringen om bara ett fåtal utnyttjar möjligheten...

En bra fråga, kanske de har någon som läser härinne och upptäcker de möjlighet som våra medlemmar också ser och väljer att stänga dessa "luckor" då intentionerna var att ha detta av andra skäl... Jag tyckte läsa också att det pågår arbete med att få in andra Star Alliance bolag in i onlinemotorn och en förenkling av regler gör det enklare också att automatisera bokningar, lägga en större grad av dessa online, och därmed spara på dyrbara resurser som idag svarar på telefonen. Ren spekulation från min sida...
 

Dr. Miles

Expert
Man kan fråga sig varför de ens bryr sig om att göra ändringen om bara ett fåtal utnyttjar möjligheten...
Kanske SAS blev skraj när någon fick idén om hur detta skulle kommer att användas när de såg infon här? ;)

Jämförelse av milespriser för Avianca, United och US Airways med bonus | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Most bang for the points är SAS Business class bonusresa mellan Asien och USA.
140.000 EB poäng för T/R och stopover i Köpenhamn, Stockholm eller Oslo är tillåten i båda riktningar.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Då är inköpskostnaden av 140.000 EB poäng (ca 22.500 SEK) inte så farligt.

Bonus regler & service avgift - SAS
http://www.businessclass.se/forum/t...n-bonusresa-med-star-alliance-flygbolag.6359/
 

mha321

Medlem
Man kan fråga sig varför de ens bryr sig om att göra ändringen om bara ett fåtal utnyttjar möjligheten...
Kanske helt enkelt för att göra det lättare (möjligt öht?) för kundtjänsten att veta vad man får och inte får? :) Nu kan de svara "nej" på allt.
 

Meazza

Medlem
Poner att jag ska åka från A via B för att komma till C där min slutdestination är i 10 dagar. Där jag sedan åker hem samma rutt.

Men säg att jag skulle vilja stanna på B mer än 24h och utnyttja ett fritt stop-over, är det då möjligt?
Det finns två sätt att ha stopover på SAS EuroBonus bonusresor.
  1. Flyga endast med SAS/Wideroe till någon av SAS interkontinentala destinationer. Du kan ta stopover i SAS hubb (Köpenhamn, Oslo, Stockholm) både vid utresa och vid hemresa.
  2. Boka som kombination av flera enkelvägs bonusresor. Du betalar för summan av A-B, B-C och C-A. Enkelresor kostar dock 60% av vanlig bonusresor i T&R.
Borde väl funka att boka A–B t/r samt B–C t/r?
 

kakne

Medlem
Ganska ny här och har försökt leta information om hur man bokar en EuroBonus-resa med stopover. Om jag har förstått det rätt så kan man göra ett stopover mindre än 24 timmar, men hur bokar man den? Jag är på jakt efter en resa från Umeå till Malmö med stop över natten i Arlanda.
 

palmen

Moderator
Ganska ny här och har försökt leta information om hur man bokar en EuroBonus-resa med stopover. Om jag har förstått det rätt så kan man göra ett stopover mindre än 24 timmar, men hur bokar man den? Jag är på jakt efter en resa från Umeå till Malmö med stop över natten i Arlanda.
Du måste ringa och boka den om alternativet inte kommer upp på hemsidan.
 
Toppen