Eurobonus med Braathens Regional

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Lallarn, 27 Juni 2013.

  1. Lallarn

    Lallarn Medlem

    Tänkte boka OSL-HEL med SAS, men då det bara verkar gå ett direktflyg per dag med Blue1 så blir det nog till att byta på ARN. Dock kom detta upp på en sökning på SAS hemsida:

    18:20 - 19:15 SK1484 Oslo - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
    Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-700 (Winglets)
    Mellanlandning i: Stockholm 1:05
    20:20 - 22:35 SK722 (DC) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Helsingfors (Terminal 1)
    Trafikeras av: Braathens Regional Flygplanstyp: Aerospatiale/Alenia ATR 72



    Frågan är om Braathens Regional ger EuroBonus-poäng? För vad är vitsen med att flyga utan poäng? Räknas det som en kvalificerad flygning också (mot en högre statusnivå alltså)?

    Tack och hej.
     
  2. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, och ja! (och det är ingen vits att flyga utan poäng) :)
     
  3. Lallarn

    Lallarn Medlem

    Vajert!
     
  4. gusten

    gusten Medlem

    Ort:
    HEL/ARN
    Flög med den där ATR kärran imorse mellan ARN-HEL på en SK flight. Gillar inte flygplanstypen något vidare (åkt mycket sådana med American Eagle i USA), med lastutrymme där framme och alltid ingång i aktern, vilket gör att man blir sist av planet när man sitter framför skynket. Och så sitter 2 pax på rad 1 vända bakåt, vilket jag inte sett på länge någonstans. Ser att jag får det tveksamma nöjet imorgon på returen till ARN.
     
  5. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Märkligt. På de SAS-flygningar jag åkt med och som varit med ATR har Plus (Eco Extra) varit längst bak i planet (=först ut). Senast med Cimbers kärra från BLL till CPH. Är det alltså skillnad på Braathens ATR i detta avseende?
     
    1 person likes this.
  6. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS kör Plus längs bak. (Närmast dörren)
     
    1 person likes this.
  7. gusten

    gusten Medlem

    Ort:
    HEL/ARN
    Agö och Roger har rätt. Det hela är helt enkelt bakvänt. Men nu dyker de här kärrorna upp allt oftare mellan HEL-ARN och det är inte så kul tycker jag. Obekväma och långsamma - jag antar att fler än en B717 är på maintenance eller liknande.
     
  8. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Blue1 körs under sommaren i hög utsträckning på svenska inrikesrutter och, till min förvåning, även på ARN-CPH-ARN (mindre kärror under sommaren).

    http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/8600-blue1-pa-svenska-inrikeslinjer-sommaren-2013-a.html
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×