Senaste nytt

Eurobonus Mastercard poängboost 25 poäng, 21-24 april 2017

Meazza

Medlem
Någon som kan förklara varför man behöver anmäla sig till såna här kampanjer? Måste vara mycket lättare för alla om det bara gäller alla i målgruppen med automatik.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Alla ska ha fått det. Ta och ring kundtjänst! Av någon anledning så får jag aldrig dessa mail utan måste ringa in och tjafsa ett antal varv innan jag anmäls manuellt. Tillslut kommer man till någon trevlig person på kundtjänst som är villig att hjälpa till och lösa problemet på några minuter :)
När ringde du kundtjänst? Var det före eller efter 17 april? Det är tydligen stenhårt att man måste anmäla sig senast 17 april.

Jag ringde nyss kundtjänst eftersom jag inte heller fått mailet. Personen hade inte någon koll kändes det som. Det var mycket "nog" i alla meningar. Det var "nog" en riktad kampanj, inte alla som får erbjudandet.

Jag är extrakortsinnehavare så jag ska inte få erbjudanden om kampanjer enligt kundtjänst. Frugan är huvudkortsinnehavare, hon har inte heller fått information om kampanjen även fast hon ibland får mail från sas Mastercard.
 

Canadien

Medlem
Någon som kan förklara varför man behöver anmäla sig till såna här kampanjer? Måste vara mycket lättare för alla om det bara gäller alla i målgruppen med automatik.
För att det är en del av marknadsföringskonceptet. Om man aktivt klickat sig till något så är det större chans att man kommer ihåg att under just den helgen lämna Amexet hemma och bottna Mastercardet. Om det bara flashat förbi i mailflödet är chansen mycket större att det glöms bort och Mastercard får således mindre business.
 

Meazza

Medlem
För att det är en del av marknadsföringskonceptet. Om man aktivt klickat sig till något så är det större chans att man kommer ihåg att under just den helgen lämna Amexet hemma och bottna Mastercardet. Om det bara flashat förbi i mailflödet är chansen mycket större att det glöms bort och Mastercard får således mindre business.
Det är ena sidan av myntet.

Det andra är att utskick strular, anmälan strular och de som glömmer att anmäla sig blir utan. Det skapar ju irritation bland kunderna och vållar även visst merarbete för kortutgivaren och/eller varumärket (SAS i det här fallet).
 

IT-snubben

Medlem
Jag tror att den största vinsten ligger i att det faktiskt blir billigare för SAS. Missar man att anmäla sig så kan man inte nyttja erbjudandet men SAS har fortfarande fått den positiva effekten i marknadsföringen genom att erbjuda kampanjen.

Har man fått möjligheten till en kampanj och inte nyttjar den så är det mitt eget fel. Jag påminner mina kollegor jämt som ständigt när det kommer poängkampanjer och får ofta till svar: "Ja just det ja, det hade jag glömt bort".

Nu är jag kanske lite sjukligt intresserad i statistik men det skulle vara intressant att få se en siffra på hur många procent av medlemmarna (som fått erbjudandet) som faktiskt anmäler sig samt, av dessa, hur många som dessutom faktiskt ökar sitt kortnyttjande den aktuella kampanjperioden.
 

P-L

Medlem
Hur funkar det nu, om jag betalar lite räkningar idag med mitt MC på betalo/billhop, räknas det som debitering idag? Låt oss anta att det inte är strul med transaktioner/kontantuttag.
 

JKW

Medlem
När ringde du kundtjänst? Var det före eller efter 17 april? Det är tydligen stenhårt att man måste anmäla sig senast 17 april.

Jag ringde nyss kundtjänst eftersom jag inte heller fått mailet. Personen hade inte någon koll kändes det som. Det var mycket "nog" i alla meningar. Det var "nog" en riktad kampanj, inte alla som får erbjudandet.

Jag är extrakortsinnehavare så jag ska inte få erbjudanden om kampanjer enligt kundtjänst. Frugan är huvudkortsinnehavare, hon har inte heller fått information om kampanjen även fast hon ibland får mail från sas Mastercard.

Jag trodde inte att jag hade fått något heller. Men sen i Måndags tittade jag i trashmappen. Där låg det.
Missade att anmäla mig med en dag! suck.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen