Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

mha321

Medlem
Ja och det är trots allt ganska få utanför BC.se som har 100k+ EB-poäng...
Det är nog rätt många utanför BC som har lång över 100K EB poäng som de dragit in via t.ex. travelpass utan att för den skull vara det minsta medvetna resenärer (och inte vara bc-besökare). Som tur är så är det nog många som använder dem på ett "ineffektivt" sätt -- economy-resor till sydeuropa med familjen, handla från ombord-shoppen osv.
 

flum

Medlem
Det är nog rätt många utanför BC som har lång över 100K EB poäng som de dragit in via t.ex. travelpass utan att för den skull vara det minsta medvetna resenärer (och inte vara bc-besökare). Som tur är så är det nog många som använder dem på ett "ineffektivt" sätt -- economy-resor till sydeuropa med familjen, handla från ombord-shoppen osv.
Precis. På pendlarträffen i Luleå var det en äldre gentleman som skulle gå i pension och låg inne med 3.5 miljoner poäng.
 
Precis. På pendlarträffen i Luleå var det en äldre gentleman som skulle gå i pension och låg inne med 3.5 miljoner poäng.
:(
Jag som trodde att mina 1.77 miljoner var bland de högre.
Siktar på 2 mille innan nästa sommar innan jag drar på långresa under hösten med fam och förbrukar upp dem så gott det går.
Har dessutom sjukt mycket IHG och SPG.
Är nojjig redan nu att man skall råka ut för något innan.

Xie xie ni.
 
Last edited by a moderator:

Alf

Medlem
:(
Jag som trodde att mina 1.77 miljoner var bland de högre.
Siktar på 2 mille innan nästa sommar innan jag drar på långresa under hösten med fam och förbrukar upp dem så gott det går.
Har dessutom sjukt mycket IHG och SPG.
Är nojjig redan nu att man skall råka ut för något innan.


Xie xie ni.

Det är bara att koppla av, det är bara Skatteverket som kommer att vara intresserad av dej:D Bara att gratulera att du har en generös arbetsgivare som inte har restriktioner för användandet, eller så är du en lycklig egen företagare som kan bestämma själv över dina poäng. Hursomhelst hoppas du får mycket nöje med familjen till några trevliga platser. Familjen brukar bli eftersatt när man reser ihop så mycket poäng.
 
Jo tack. Familjen har fått lida.
Fick frågan om jag skulle få leva om livet om jag skulle göra samma sak igen.
Svar ja men jag skulle ordna det på ett annat vis. Typ ha en annan "hemabas" och att jag skulle ta med dem mer under resorna. Nu börjar mitt resande närma sig sitt slut (eller hamna på en mer normsl nivå) och barnen är långt ifrån utflugna så jag kommer att kunna umgås och njuta resterande tid med start nästa höst.
Sedan så har barnen vuxit upp med situationen så de vet inget annat.
Dock när jag är hemma är det full fokus på fam dvs ingen telefon på inga email och dyl. Det tar jag på kontoret.

Det är bara att koppla av, det är bara Skatteverket som kommer att vara intresserad av dej:D Bara att gratulera att du har en generös arbetsgivare som inte har restriktioner för användandet, eller så är du en lycklig egen företagare som kan bestämma själv över dina poäng. Hursomhelst hoppas du får mycket nöje med familjen till några trevliga platser. Familjen brukar bli eftersatt när man reser ihop så mycket poäng.
Har tagit upp frågan flera ggr med arbetsgivaren men de vill inte ta tag i det mest pga att de ibte vet hur de skall hantera det hela. De önskar att Skatteverket kunde rodda i det.
Gör det snyggt är svaret jag får just nu.
Sedan så är jag inte ensam med att ha lite poäng. Jag tillhör en väldigt reseintensiv org där alla från CEO ned till serviceingenjörerna reser mycket och det färgar inställning till det hela typ att beslutsfattarna befinner sig i en form av inverterad "jäv" :)
 
Last edited by a moderator:

jumbooze

Medlem
SAS Development Blog - SAS
We know that our travelers love using their EuroBonus points to make their travel even better, and we’re always looking for more ways to reward them. This is why we’re also planning to increase the number of seats you can book using points. And we’ll soon launch a new and improved version of our EuroBonus program with even more benefits.
Hintar ju om något mer på g. men som vanligt ingen tidsram...
 

Canadien

Medlem
Nu hintar Eyvind i senaste Scandinavian Traveler att han _hoppas_ att paus av EBx under t ex föräldraledighet kommer införas innan årsskiftet.

Så vilket år som helst kommer förändringarna...
 

Kimmen00

Medlem
Nu hintar Eyvind i senaste Scandinavian Traveler att han _hoppas_ att paus av EBx under t ex föräldraledighet kommer införas innan årsskiftet.

Så vilket år som helst kommer förändringarna...

Läste precis detta i scandinavian Traveller.. Du hann före.

Men som sagt, vilket år som helst..
 
Toppen