Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Canadien

Medlem
Har aldrig förstått mig på bokningar med points+cash. Varför inte bara köpa points för cash och sedan boka med points?

P+C är vanliga biljetter som delbetalas med poäng. D v s finns det säljbara biljetter för pengar, så kan de även köpas för points+cash. Det är väl mest om man har poäng som är på väg att gå ut som det är lönt, men med diamondrabatten på 30% så kan det ibland motiveras på longhaul business om man måste boka med kort varsel. Drar man in mer poäng än vad man klarar att göra av med på vanliga poängresor är points+cash också ett alternativ.
 
Tillgängligheten är grejen med points+cash!

Tja fördelen är väl att du tjänar baspoäng på en Points+cash bokning eftersom det resulterar i en vanlig biljett så det är ju ett bra sätt om man har mycket poäng och behöver ta en milagerun för att behålla status.
I övrigt så är ju en ren poängbokning grymt bra i och med att de är fullt avbokningsbara och att du får tillbaka alla poäng och alla pengar, det hoppas jag verkligen inte att dom kommer försämra,

P+C är vanliga biljetter som delbetalas med poäng. D v s finns det säljbara biljetter för pengar, så kan de även köpas för points+cash. Det är väl mest om man har poäng som är på väg att gå ut som det är lönt, men med diamondrabatten på 30% så kan det ibland motiveras på longhaul business om man måste boka med kort varsel. Drar man in mer poäng än vad man klarar att göra av med på vanliga poängresor är points+cash också ett alternativ.

Tack för förklaringarna!
 

varva77

Medlem
Vore ju väldigt trevligt om det kunde komma ut info om detta snart... lite komiskt att det snart är dags för meet and greet igen och inget har kommit. Personligen är det reglerna kring life time guld som skulle behöva klargöras. Pga av jobbyte så måste jag troligen flyga in guld privat framöver. Skulle det behövas 10 år (skall ha ca 4-6 nu) i följd så kräver det ju en hel del planering och pengar när man dessutom skall utnyttja 2st 2-4-1 per år på ett vettigt sätt. Var ju rykte om att det kanske inte handlade om följd pga att kvinnor då skulle ha en nackdel.
 

Kimmen00

Medlem
Vore ju väldigt trevligt om det kunde komma ut info om detta snart... lite komiskt att det snart är dags för meet and greet igen och inget har kommit. Personligen är det reglerna kring life time guld som skulle behöva klargöras. Pga av jobbyte så måste jag troligen flyga in guld privat framöver. Skulle det behövas 10 år (skall ha ca 4-6 nu) i följd så kräver det ju en hel del planering och pengar när man dessutom skall utnyttja 2st 2-4-1 per år på ett vettigt sätt. Var ju rykte om att det kanske inte handlade om följd pga att kvinnor då skulle ha en nackdel.

Patetisk att man tog bort Family pooling för ett år sen och inget nytt kommit eller hänt! Uselt..
 

Alster

Medlem
Omöjligt är väl lite överdrift. Eurobonus är inte direkt en stor spelare på Award marknaden och de flesta som reser skulle aldrig få för sig en mellanlandning om det går att undvika mm. Det gäller bara att ligga steget före den stora massan vilket är enkelt i vilket fall.
Ja och det är trots allt ganska få utanför BC.se som har 100k+ EB-poäng...
 
Toppen