Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

mha321

Medlem
Hur kan family pooling vara något negativt?
Därför att det blir relativt sätt svårare att nå status för alla som inte använder family pooling.

Antingen ligger nivåerna kvar och då blir det fler guld/Diamond, och därmed blir förmånerna ytterligare urvattnade (se många trådar om att set är "för många" redan).

Alternativt höjer man nivåerna för att det inte ska hända, och då blir det svårare för de som inte använder pooling.
 

mha321

Medlem
Med all respekt för ditt civilstånd men visst måste du hålla med om att det är fördel om en familj betalar X kronor även får motsvarande EB-poäng?
De har de ju fått redan tidigare. Och jag har inga problem med att man tidigare kunde poola extrapoäng eftersom de används för att boka till familjen till exempel.

Och var och en har hela tiden fått status poängen, men de har inte kunnat nå guld/Diamond utan att faktiskt flyga hyfsat mycket (även om det jämfört med många andra program är ganska enkelt att nå det även utan pooling - se andra trådar om det).

Men jag säger inte nödvändigtvis att det är fel. Däremot är det i allra högsta grad en försämring *för mig*, och andra med liten eller ingen familj.

I detta fall, ju större familj desto större fördel, på bekostnad av de som har liten eller ingen. (eller för den skull har familjemedlemmar som inte reser)

På samma sätt som möjligheten at ge bort ett guldkort är negativ för alla de som inte har någon att ge bort det till. Men de är troligen färre.
 

TheDude

Medlem
De har de ju fått redan tidigare. Och jag har inga problem med att man tidigare kunde poola extrapoäng eftersom de används för att boka till familjen till exempel.
För mig o de flesta tror jag det är poola extra poäng som gäller. dvs man köper SAS till familjen o får motsvarande EB-p tillbaka för framtida resor.
 

fcx

Medlem
För mig o de flesta tror jag det är poola extra poäng som gäller. dvs man köper SAS till familjen o får motsvarande EB-p tillbaka för framtida resor.

Det SAS själva har sagt offentligt är att det ska vara någon form av pooling av baspoäng, så det blir lättare att få status om man flyger med familjen.
 

mha321

Medlem
För mig o de flesta tror jag det är poola extra poäng som gäller. dvs man köper SAS till familjen o får motsvarande EB-p tillbaka för framtida resor.
Så har det ju varit förut (men det togs tillfälligt bort i väntan på nya EB - som sedan blev försenat). Det nya man pratar om i EB 3.0 är just att poola bas poängen.
 
Toppen