Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Funcadelic

Medlem
Fokus verkar om jag förstår det rätt ändrats till att gradvis släppa nya saker istället för ett big bang 3.0.

Var tanken från början big bang? Under intervjun med Eivind i Miami tolkade jag det som att det redan då var tanken att det gradvis skulle släppas på nya funktioner. Men vi kan nog räkna med att första releasen åtminstone innehåller relativt många saker, för att det ska ge lite buzz. Varför inte både family pooling och lifetime gold? :)
 

agehall

Medlem
Tror aldrig SAS har uttryckligen sagt att det skulle vara big bang, men de har helt klart kommunicerat på ett sådant sätt att många (inkl undertecknad) uppfattat det så.
 

mha321

Medlem
Var tanken från början big bang? Under intervjun med Eivind i Miami tolkade jag det som att det redan då var tanken att det gradvis skulle släppas på nya funktioner. Men vi kan nog räkna med att första releasen åtminstone innehåller relativt många saker, för att det ska ge lite buzz. Varför inte både family pooling och lifetime gold? :)

Ingen brådska med lifetime gold för mig, dröjer ändå runt ett år till innan det blir aktuellt.

Och family pooling ser jag som något negativt för mig.

Så ta gärna andra saker som genererar buzz för min del. Poängen med det är snarast - vad som ses som "buzz-genererande" varierar nog väldigt mellan personer.

Tror aldrig SAS har uttryckligen sagt att det skulle vara big bang, men de har helt klart kommunicerat på ett sådant sätt att många (inkl undertecknad) uppfattat det så.
Så har jag tolkat det också. Men det är säkert medvetet som de varit lite otydliga.

Men bara det att man kallar det eurobonus 3.0 sänder ju den signalen. Inte 2.1 strax följt av 2.2 och månaden efter det 2.3 så att säga..
 

Funcadelic

Medlem
I en video från Qvartz som dök upp i mitt flöde på LinkedIn får vi lite ytterligare inblick i hur SAS/Eivind ser på framtiden – beställa pizza och göra annat icke flygrelaterat. ”A technology platform that happens to fly airplanes”.

Hoppas inte pizzabeställning är högst på priolistan bara. Eller är det avsaknad av bra pizzabagare som sinkar Eurobonus 3.0? :D

A technology company that happens to fly airplanes for a living – QVARTZ
 

Andreas.Net

Medlem
En grym förbättring och något som skulle göra mig riktigt sugen på att skaffa EBD skulle vara om man som EBD fick boka bonus resa på alla flighter så länge det finns bokningsbara biljetter lite motsvarande som Nordic Choice Platinum har att man kan alltid boka en poäng vistelse så länge det finns lediga rum.
 

mha321

Medlem
En grym förbättring och något som skulle göra mig riktigt sugen på att skaffa EBD skulle vara om man som EBD fick boka bonus resa på alla flighter så länge det finns bokningsbara biljetter lite motsvarande som Nordic Choice Platinum har att man kan alltid boka en poäng vistelse så länge det finns lediga rum.
Det kan du ju göra idag, via best availability. De finns väl tillgängliga så länge det säljs biljetter?

Men du vill göra det till det låga "bästa pris"-alternativet gissar jag? Det är klart det vore ännu trevligare, det håller jag med om...

Men att kunna låsa upp platser till "vanliga awards" är väl en Pandion-förmån idag tycker jag att jag läst någonstans?
 

fcx

Medlem
I en video från Qvartz som dök upp i mitt flöde på LinkedIn får vi lite ytterligare inblick i hur SAS/Eivind ser på framtiden – beställa pizza och göra annat icke flygrelaterat. ”A technology platform that happens to fly airplanes”.

Hoppas inte pizzabeställning är högst på priolistan bara. Eller är det avsaknad av bra pizzabagare som sinkar Eurobonus 3.0? :D

A technology company that happens to fly airplanes for a living – QVARTZ

Eller att beställa pizza ombord skulle ju kunna vara bra? Har hittills aldrig lyckats ("slut" eller "till försäljning i minus först").
 
Toppen