Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

palmen

Moderator
Ja, och lär väl bli närmare våren 2018 än våren 2017 om man ska vara pessimist (realist?). Men att det kommunicerats om hösten 2017 på ett pendlarmöte var mer än jag visste.
Hittade var det rapporterats om detta. Var på ett pendlarmöte den 9e december i Helsingborg. Informationen är hämtad från annat ställe än BusinessClass från en person som var med på mötet.
"EB 3.0, först till hösten 2017. Bland annat med pooling även av baspoöng."
"Jodå, dubbelkollat och bekräftat av Hans. EB 3.0 landar inte förrän hösten 2017."
 

Ricci

Medlem
Vi pratar om SAS IT skall få ordning på saker tror inte att det är klart före 2020...:confused:
Sedan får vi se om SAS finns då....då de redan börjat boxningsmatchen inför nya avtalet med flygande 2017.
*Uppsägning av ledande personer i facket...(dock ej i Sverige annars hade nog vänstermedia här fått fart..)
 

Funcadelic

Medlem
Hittade var det rapporterats om detta. Var på ett pendlarmöte den 9e december i Helsingborg. Informationen är hämtad från annat ställe än BusinessClass från en person som var med på mötet.
"EB 3.0, först till hösten 2017. Bland annat med pooling även av baspoöng."
"Jodå, dubbelkollat och bekräftat av Hans. EB 3.0 landar inte förrän hösten 2017."
Intressant! Vem är Hans?
 

mha321

Medlem
Landade just ett "thanks for flying with us and seasons grettings" mail undertecknat Eivind, där man bland annat skriver:

Next year, SAS EuroBonus will turn 25, another good reason to celebrate. Many of you have been waiting patiently for the new features we’ll be adding to the program. We have to admit that transforming a 25-year-old IT system is taking a bit more time than expected, but we’ll be ready to launch new features gradually in 2017. Among other things, you’ll be able to enjoy many new ways to use your EuroBonus points.

Fokus verkar om jag förstår det rätt ändrats till att gradvis släppa nya saker istället för ett big bang 3.0.
 

palmen

Moderator
Intressant! Vem är Hans?
Ingen aning, någon Hans som var med på dialogmötet
Tror hela grejen med EB loyalty 3.0 handlar om ett experiment från SAS sida för att endast behålla de allra lojalaste medlemmarna i programmet. Man drar ut så länge på nyheterna att endast de mest hårdhudade blir kvar.
Jag tror det är precis tvärtom om. De allra mest trogna bryr sig nog inte mycket om familj pooling
 
Toppen