Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Med nuvarande regler, den som har 9+1 år som Guld med uppehåll efter nionde året behöver bara fylla 60.
Med nya regler kommer det att krävas 9 år till, det blir lifetime först när personen har 9+10 år som Guld.
Det kan ju vara tungt för de som är 59 i år ;)
 

Dr. Miles

Expert
Enligt brevet som NotRyan har lagt upp i inlägg #100 i denna tråden bygger det "gamla" systemet på att man har kvalat in för EBG vid tio tillfällen, oavsett om de är i följd eller ej (+ att man fyllt 60).

I det nya systemet krävs det tio år i följd, så det är tuffare i det hänseendet.
Om kravet var 10 tillfällen (och 60 år eller äldre) och inte 10 år i rad, det förklarar inte varför @Alf inte fick Lifetime EBG då.

SAS EuroBonus Gold för alltid | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

ulagun

Medlem
Följer detta med intresse eftersom jag nu har 9 år i rad och som jag förstått behöver ytterligare ett år.
Vad jag inte förstår är varför SAS ( som med det mesta de hittar på) krånglar till det så förbaskat.
Fru Ulagun och jag, nyblivna pensionärer har bokat fem resor resten av året. Samtliga med SAS och övriga * A.
Anledningen är enkel, Guld förmånerna.
Skulle jag (mot förmodan) inte bli Gold for life nästa år är valet enkelt. Som framkommit inte minst här på BC kan man hitta väldigt förmånliga erbjudanden med övriga bolag. T.ex Quatar Air, Emirates m.fl, ofta i business class. D.v.s ingen som helst anledning att välja dyrare SAS och övriga *A
Förstår inte SAS att vi pensionärer över 60 som rest mycket i yrkeslivet troligtvis kommer att resa även som äldre, men till andra destinationer och andra tider än tidigare.
Vi borde vara en attraktiv kundgrupp för dem kan man tycka. Men jag har väl fel, troligtvis anser de oss som enbart gnälliga och besvärliga pensionärer med inkontinensbesvär :mad:
 

LMR

Medlem
Denna text finns nu på SAS hemsida:

  • Fr o m hösten 2016 inför EuroBonus ännu ett bevis på att långvarig lojalitet är det viktigaste man kan få från sina medlemmar. Därför erbjuds alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap. De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig. Guldmedlemskap som getts bort av en Diamant-medlem räknas inte som kvalificerande. Fler detaljer kommer inför lanseringen och de medlemmar som berörs kommer att kontaktas personligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen