Eurobonus kan inte boka platser hittade med Uniteds awardsökning samt Expertflyer

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av nollbit, 17 Augusti 2016.

1. nollbit

nollbit Medlem

Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.

Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?

oz114.png

2. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.

Dr. Miles och JohanA gillar detta.
  3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.

nollbit gillar detta.
  4. JohanA

JohanA Medlem

Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.

5. nollbit

nollbit Medlem

Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.

JimmyH gillar detta.
  6. JohanA

JohanA Medlem

Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.

7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.

8. nollbit

nollbit Medlem

Lyckligtvis har ingen krävt det.

Jag frågade också om det var spöktillgänglighet jag såg så där finns det ju gott om utrymme att spekulera i vad det beror på.

Den här metadiskussionen är ju dock helt poänglös, så den får vi ju gärna avsluta.

Last edited by a moderator: 17 Augusti 2016
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det enkla svaret i detta fall är att Eurobonus inte har tillgång till dessa biljetter men att United har denna tillgång.
    Det diskuterades i en annan tråd igår om exakt samma sak där både ANA och United har möjlighet att boka en flight mellan Peking och Auckland, men Eurobonus kan inte boka detta.

En högst spekulativ gissning är att tillgången för Eurbonus på flighter som startar i Asien är betydligt sämre än för de som bokar med United eller ANA miles.

Vad det just beror på kan vi bara spekulera i, såvida ingen sitter på inside info från Eurobonus award tillgänglighet.

På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?

nollbit, Dr. Miles och JohanA gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!