Senaste nytt

Eurobonus intjäning vid ombokat flyg?

Senator

Moderator
Swissair är ju M&M sen länge nu det är ju del ab LH nu.

Jag tror våra vänner skämtar lite:
Swissair (SR) gick i konkurs 2001 efter en fantastisk expansiv strategi utvecklat av ingen annan än McKinsey.

Ur denna aska fanns det ett regionalt bolag som Crossair (LX). Detta bolag blev sedan Swiss International Airlines som Lufthansagruppen förvärvade 2005. Då gick Swiss International (LX) med i Miles & More. Swissair på andra sidan var aldrig med i Miles & More, men hade ett program med namnet Qualiflier (tror jag). Doktorn minns detaljer och jag är för lat att googla..
 

AABack2ARN

Medlem
Swissair (SR) och Crossair (LX) hade länge samarbete med BA och AA. Det samarbetet fortsatte över till Swiss International Airlines (LX) men avbröts i samband med att Lufthansa-gruppen tog över. Om deras bonusprogram hette Qualifyer tills dess eller om det bytte namn efter konkursen 2001 kommer jag inte ihåg.

Vad jag kommer ihåg var det länge oavgjort huruvida Swiss skulle närma sig oneworld (British Airways) eller Star (Lufthansa) men som vi alla vet "vann" Lufthansagruppen.
 
Återkoppling i mitt ärende. Väntade tills idag med att ringa SAS, som hänvisade till Guld-mailsupporten. Fick snabbt detta svar. Bra.

"Tack för ditt mail!

Jag har framfört ditt ärende till ebretro@sas.se som kommer att registrera resan enligt orginal bokningen. Det tar ca 3-6 veckor innan ärendet börjar hanteras av dem."

Bra service. Inget snack om saken.
 

Homer

Medlem
Återkoppling i mitt ärende. Väntade tills idag med att ringa SAS, som hänvisade till Guld-mailsupporten. Fick snabbt detta svar. Bra.

"Tack för ditt mail!

Jag har framfört ditt ärende till ebretro@sas.se som kommer att registrera resan enligt orginal bokningen. Det tar ca 3-6 veckor innan ärendet börjar hanteras av dem."

Bra service. Inget snack om saken.


....fint att Guldsupporten är konsekvent :rolleyes:


Urusel service. Inget snack om saken



Tack för ditt mail.

Om du önskar begära poäng för den resa du bokat och betalat för behöver du skicka in den ursprungliga biljetten till
EBretro@sas.se tillsammans med ditt EuroBonus nummer, och en kort beskrivning på Engelska.


En bedömning kommer att göras och om orsakerna bakom förseningen faller inom SAS kontrol så kommer vi att registrera dina ursprungliga flighter med SAS.
 
....fint att Guldsupporten är konsekvent :rolleyes:


Urusel service. Inget snack om saken



Tack för ditt mail.

Om du önskar begära poäng för den resa du bokat och betalat för behöver du skicka in den ursprungliga biljetten till
EBretro@sas.se tillsammans med ditt EuroBonus nummer, och en kort beskrivning på Engelska.


En bedömning kommer att göras och om orsakerna bakom förseningen faller inom SAS kontrol så kommer vi att registrera dina ursprungliga flighter med SAS.
Ni fick aldrig se mit tursprungsmail där jag var extremt tydlig (men korrekt artig) med vad jag förväntade mig av dem :)
 

Homer

Medlem
Tydligen är jag konsekvent alltför otydlig och oartig för jag har nästan aldrig fått någon hjälp av dem,
inte vårt bord är standardsvaret.
 
Toppen