EuroBonus hotellövernattningar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av xvikmic, 20 Januari 2013.

1. xvikmic

xvikmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Börjar bli dags för mig att spendera mina EuroBonus poäng.
    Har i dagens läge 22 700 poäng.

Tänkte eventuellt använda dessa poäng till hotell till min kommande Oslo resa.
    Jag har tänkt bo på hotell 2 nätter (fre-sön) och sett på SAS hemsida att det går loss på 20,000 ,- poäng.

Nu är det så att jag även är EuroBonus Silver medlem och har läst vilka "förmåner" jag har.
    På hotell som Rica, Best Western och Radisson etc, så har man möjlighet (i mån av plats) att bli uppgraderad till ett bättre hotellrum.

Någon som har en erfarenhet av detta? Lägger jag fram EuroBonus kortet till receptionisten för att höra ifall man kan bli uppgraderad? Tips på något bra hotell i Oslo?

Tack på förhand!

Mvh,

2. mha321

mha321 Medlem

Som EBS har jag aldrig gått något på någon av de kedjorna. Däremot som EBG har jag 2ggr fått uppgradering på Rica Victoria i Oslo (genom att, som du säger, visa EuroBonus-korted vid incheckning). Dock inte på andra Rica, så det kan vara att det är upp till vart och ett av dem.

Radisson har sedan ett par år slutat göra något för EBx statusmässigt, enligt min erfarenhet - däremot kan du statusmatcha ett EBG mot Club Carlson och få deras guld. Har hört om någon som gjort det även med EBS till Club Carlson Silver, men det är inte mycket förmåner på silvernivå där heller.

Rica är väl den enda av de kedjorna du får två nätter för 20,000 poäng på - men Rica Victoria (t.ex.) är ett helt ok hotell i bra läge, så det är inget dumt alternativ.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!