Senaste nytt

EuroBonus Guld/Pandion - Vad tycker ni om SAS kundservice via telefonen?

VonMögen

Medlem
Ring inte vid 18. Och det var inte 30 min rakt av utan fint uppdelat på 15+15 då den söta telefonrösten hakade upp sig första gången jag ringde. Därav blev det 15 min till. Fick tag på en riktig stjärna (misstänker Sveg) som hade samma svar på nästan alla mina frågor. - "Det måste vara en bugg i systemet...". Hade även en fråga kring att SAS appen visar en C klass resa till USA som SAS Plus. Svaret jag fick var att det är samma sak ... 30 min av mitt liv jag aldrig får tillbaka.

Efter att ha ringt tillbaka kom jag till en trevlig herre som talade engelska och hjälpte mig på några minuter, inkl att jag fick bekräftat att bokningen var C och inget annat. Den hjälpen tackar jag för!
 

miramax

Medlem
Hade även en fråga kring att SAS appen visar en C klass resa till USA som SAS Plus. Svaret jag fick var att det är samma sak ... 30 min av mitt liv jag aldrig får tillbaka.

Efter att ha ringt tillbaka kom jag till en trevlig herre som talade engelska och hjälpte mig på några minuter, inkl att jag fick bekräftat att bokningen var C och inget annat. Den hjälpen tackar jag för!

Jag har märkt det där i appen också. Den tolkar alla C som SAS plus eftersom C är SAS plus i europa. Den "fattar" inte att C är business IC.
 

perhall

Medlem
Ang. "30 min av mitt liv jag aldrig får tillbaka."

Det där tycker jag är ett väl hårt sätt att se det på. Vi har väl alla dåligt systemstöd, dåliga dagar, trafikproblem och annat som gör att vi slösar bort någon annans tid ibland. Man kan ju dessutom dricka kaffe eller GT, alt. maila eller plocka ur diskmaskinen när man väntar...
Per
 

olsson

Medlem
Minns när jag har ringt in och aldrig skrivit in numret, då kunde det gott vara runt 30 min väntetid. Men när man väl ringer och knappar in EB numret så har det max varit 5 minuter (även som EBS). Jag vet inte om jag alltid haft tur eller vad som är upp. Tycker jag ringt lite väl mycket för att alltid ha tur.
Det enda jag stör mig på är att de gör reklam för EB när jag redan skrivit in mitt nummer.

Men är det så att jag inbillar att de prioriterar EB-medlemmar i kön?
 

VonMögen

Medlem
Minns när jag har ringt in och aldrig skrivit in numret, då kunde det gott vara runt 30 min väntetid. Men när man väl ringer och knappar in EB numret så har det max varit 5 minuter (även som EBS). Jag vet inte om jag alltid haft tur eller vad som är upp. Tycker jag ringt lite väl mycket för att alltid ha tur.
Det enda jag stör mig på är att de gör reklam för EB när jag redan skrivit in mitt nummer.

Men är det så att jag inbillar att de prioriterar EB-medlemmar i kön?

Självklart knappar jag in EB numret. Sen är det en annan sak att man får ge det igen när man väl kommer fram. Men det kanske är i-landsproblem.
 

VonMögen

Medlem
Ang. "30 min av mitt liv jag aldrig får tillbaka."

Det där tycker jag är ett väl hårt sätt att se det på. Vi har väl alla dåligt systemstöd, dåliga dagar, trafikproblem och annat som gör att vi slösar bort någon annans tid ibland. Man kan ju dessutom dricka kaffe eller GT, alt. maila eller plocka ur diskmaskinen när man väntar...
Per

30 min kan vara en kort väntan om väntan leder till något positivt. Den som väntar på något gott eller vad man nu brukar säga... Men 30 min väntan för att få ett goddag yxskaft svar är = 30 min av mitt liv som jag aldrig får tillbaka.
 
Toppen