Senaste nytt

EuroBonus Guld/Pandion - Vad tycker ni om SAS kundservice via telefonen?

Jag har varit generellt nöjd för SAS kundservice utan några större problem har de alltid löst mina ärendena. De ringer tillbaka när de sagt att de ska återkomma. Allt funkat bra. Absolut har jag några favoriter där men generellt bra service. :)
 

Axelzon

Medlem
Hej, jag tycker det är bra service! Det kan dock vara olika med kompetensen när longhaul bonus resor skall bokas. special routing etc..
24/7 servicen uppskattas mycket, speciellt när man sitter borta i Fjärran! /Tack
 

skolles^a^s

Ny medlem
Sånt här (det som Alx skrev) har man råkat ut för mer än en gång

http://www.businessclass.se/flygbil...flyg-fran-koepenhamn-gaeller-2.html#post51128


Det exemplet du anger fungerar som följande: vid en tidtabellsförändring på en resa med SAS skickar dom ut både sms och email där den nya resrutten finns med även att om vi inte hör från dig inom 10 dagar så tolkas det som om du accepterar ändringen och dom vanliga reglerna på biljetten följs som vanligt igen.
vi säger att du ringer in inom 10 dagar och vill ändra, då får man boka om i samma kabinklass och enligt routingen på biljetten om man inte vill att det kostar någonting.

Var noga med att förstå att dessa regler är då Sas ställt in ett av deras plan.
 

Homer

Medlem
Det exemplet du anger fungerar som följande: vid en tidtabellsförändring på en resa med SAS skickar dom ut både sms och email där den nya resrutten finns med även att om vi inte hör från dig inom 10 dagar så tolkas det som om du accepterar ändringen och dom vanliga reglerna på biljetten följs som vanligt igen.
vi säger att du ringer in inom 10 dagar och vill ändra, då får man boka om i samma kabinklass och enligt routingen på biljetten om man inte vill att det kostar någonting.

Var noga med att förstå att dessa regler är då Sas ställt in ett av deras plan.

Uteblivet svar inom ett kort tidsperiod räknas alltså som acceptans av SAS?
 

Homer

Medlem
10 dagar är iofs inte allt för lång tid, fast då både sms och email går ut så tycker då inte jag iallafall att det ska vara några problem att slå en signal till agenterna på kontoret angående en ändring.


"Kommer du inte med invändningar inom 10dagar räknas det som att du accepterar " utan försäkra sig om att mottagaren tagit del av meddelandet, är den typen av beteende man förväntar sig från Ryanair
 
Toppen