Senaste nytt

Eurobonus Gold - gratis Onboard Wifi fungerar inte

Markus

Medlem
@Bjornstrom.
Jag skrev EBG med versaler. Hur jag skrev mitt efternamn minns jag inte. Troligtvis skrev jag med inledande versal och sen gemener (revolutionerande!). Jag har inga å,ä,ö i namnet så där vet jag inte hur du ska göra, tyvärr.
 

pst

Medlem
Transkiberingen för ÅÄÖ brukar fungera bra nästan överallt, förutom för resor genom AMEX affärsresebyrå då mitt Å i efternamnet skrivs till A. Inte alltför sällan leder det till problem när passet ska läsas in maskinellt, var nära på att nekas boarding från Heathrow till Arlanda en gång.

Någon annan som haft detta problem? Ursäkta om detta OT.
 

Hall

Medlem
Transkiberingen för ÅÄÖ brukar fungera bra nästan överallt, förutom för resor genom AMEX affärsresebyrå då mitt Å i efternamnet skrivs till A. Inte alltför sällan leder det till problem när passet ska läsas in maskinellt, var nära på att nekas boarding från Heathrow till Arlanda en gång.

Någon annan som haft detta problem? Ursäkta om detta OT.

Jepp! Ibland problem vid boarding, ibland problem vid tillgodoräknande av bonus för resor (olika namn vid bokning och för bonuskortet brukar ge problem), förr i tiden ibland problem med att komma in i USA osv. Man måste ha järnkoll om man har å, ä, ö i namnet. Man kan också göra som Agehall föreslår men det skulle kännas som att man ger upp en del av sig själv.
 
Last edited:

pst

Medlem
Jepp! Ibland problem vid boarding, ibland problem vid tillgodoräknande av bonus för resor (olika namn vid bokning och för bonuskortet brukar ge problem), förr i tiden ibland problem med att komma in i USA osv. Man måste ha järnkoll om man har å, ä, ö i namnet. Man kan också göra som Agehall föreslår men det skulle kännas som att man ger upp en del av sig själv.

Att byta namn är väl kanske gränsesn till när man gått ohälsosamt långt i att vara medveten resenär...
 
Transkiberingen för ÅÄÖ brukar fungera bra nästan överallt, förutom för resor genom AMEX affärsresebyrå då mitt Å i efternamnet skrivs till A. Inte alltför sällan leder det till problem när passet ska läsas in maskinellt, var nära på att nekas boarding från Heathrow till Arlanda en gång.

Någon annan som haft detta problem? Ursäkta om detta OT.

har ofta problem i asien att de inte hittar min flight då de alltid försöker med oberg och inte oeberg, det är nog så att man ibland önskar att ändra sitt efternamn till oberg!!! så man inte måste försöka förklara,hänga överdisken så att de skriver rätt etc
 

agehall

Medlem
Alltid något. Dottern kan ju dock välja att lösa det hela enkelt om en sissodär 18 år. Allt hon behöver göra är ju att hitta en rik och trevlig man som har ett efternamn utan konstiga prickar och gifta sig med honom.. ;)
 
Toppen