Eurobonus Gold - gratis Onboard Wifi fungerar inte

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 23 November 2012.

1. Jag lyckades inte få gratis Onboard Wifi med mitt Eurobonus Gold nummer. Det fungerade fint efter att ha betalat 79kr. Fick ett felmeddelande om att jag angivit "Felaktigt nummer" men jag kan mitt EBG nummer rätt bra :)

Har ni fått det att fungera?

2. Daniel Gustafson

Daniel Gustafson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visste inte ens om att man erbjöds gratis WiFi med EBG... Bra om det nu, ehm, fungerar. Någon annan som testat?

3. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På min senaste flygning med wifi-maskin så berättade pursern att det inte fungerade. Men jag erbjöds gratis tilltugg till gratiskaffet som kompensation, så det kändes helt OK ändå, 40 minuter GOT-ARN. ;)

4. < ironi > Du borde reklamera detta och begära en kompensation i poäng (förslagsvis runt 25000 poäng ) för traumat att omvärlden blir helt isolerad från dig </ ironi >

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerade utmärkt och smidigt idag med EBG.

6. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har testat och då funkade det bra.

7. Markus

Markus Medlem

Även jag fick det att fungera. Jag fick samma felmeddelande som Björnström först när jag bara skrev siffrorna i EuroBonus-numret. När jag la till EBG framför gick det fint.

8. johansch

johansch Medlem

Ungefär lika begåvad utvecklingsförmåga som hos SJ:s ombordinternet då. Det tog väl bara två-tre år för dem att ersätta den utskrivna uppmaningen att man måste skriva in biljettkoden i UPPERCASE med programkod som gjorde det automatiskt. Dinosaurier...

9. I versaler?

Jag var osäker på hur jag skulle ange mitt efternamn: bjornstrom eller bjoernstroem. Eller Björnström?

10. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I bokningar, bonusprogram, visa osv. skall det alltid vara transkriberat på samma sätt som i passet (alltså automatläsningsremsan längst ner) för att undvika problem. Så i ditt fall BJOERNSTROEM. På Lufthansa group och SAS brukar system klara att transkribera så där skulle det möjligtvis kunna funka med "Björnström".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!