Senaste nytt

Eurobonus eller Miles&More?

Novisen

Ny medlem
Bor mestadels i Frankrike och har gett upp med Air France då ett flertal resor blivit inställda, försenade pga alla strejker de håller på med här.

Reser till Asien 3 - 4 ggr om året i Premium Economy eller Business class, för nuvarande inbokat Singapore Air business och 2 Lufthansa Premium Economy, och gör mina mesta köp med svenska Amex som ger 3ggr poäng på köp utomlands.

Vad skulle var det mest fördelaktiga kortet för mig tror ni, Miles&More eller Eurobonus?

Tackar på förhand!
 
Om du mestadels bor i Frankrike skulle jag säga att Miles and More är vettigast.
Uttag av bonusresor är ju lättast/billigast inom det egna bolaget, och då är ju Lufthansa-gruppens nätverk strategiskt placerat.

Och med det resmönstret bör det inte vara några problem att komma upp i status med Lufthansa-gruppen.
 

agehall

Medlem
Om du mestadels bor i Frankrike skulle jag säga att Miles and More är vettigast.
Uttag av bonusresor är ju lättast/billigast inom det egna bolaget, och då är ju Lufthansa-gruppens nätverk strategiskt placerat.

Och med det resmönstret bör det inte vara några problem att komma upp i status med Lufthansa-gruppen.
Jag är böjd att hålla med. Har M&M kreditkort du kan få i Frankrike? Om så är fallet så blir det ju ett självklart val tycker jag.
 

Novisen

Ny medlem
Resemönstret är förutom nämnda resor bara ett par tre till Svedala om året.

Amex poäng kommer ligga på ca 900k om året.

Stämmer att Miles&More inte har något CC i Frankrike, de hade ett med BNP runt 2012 tror jag

Tror ej att Resursbanken skulle uppskatta info ifrån UC då jag ej haft någon inkomst i Sverige det senaste decenniet!

Tack för råden, blir Miles&More för mig
 
Toppen