Senaste nytt

Eurobonus + Elgiganten = Sant

Kan man köpa 2 office-licenser och aktivera den ena om ett år och på så sätt få två års användande, eller aktiveras dom i samband med att man köper dom?
 

bnr

Medlem
Kan man köpa 2 office-licenser och aktivera den ena om ett år och på så sätt få två års användande, eller aktiveras dom i samband med att man köper dom?
Du måste aktivt trycka på en länk för att komma till (och aktivera) licensen. Innan dess så går det faktiskt att lämna tillbaka dem inom Elgigantens öppet köp.
 

DanielKif

Medlem
Du måste aktivt trycka på en länk för att komma till (och aktivera) licensen. Innan dess så går det faktiskt att lämna tillbaka dem inom Elgigantens öppet köp.
Fast man aktiverar väl inte licensen när man köpt den hos elgiganten. Det man gör är väl att man avsäger sig ångerrätten då man får se licensnyckeln.
Aktiverar, det gör man senare hos Microsoft.
 
  • Gilla
Reactions: JSQ
Hur resonerar ni kring följande:

Man kan köpa extrapoäng billigare på hos sas än de flesta (alla utom office-paketet?) sakerna på Elgiganten. Så den enda anledningen att köpa något där är om man säljer det på blocket. Men det är ju vansinnigt att sälja något på blocket med öppet köp för då kan köparen bara gå tillbaks med den till Elgiganten och gå tillbaka fullpriset samt att jag inte får några poäng.

Ska man köpa prylar, sitta på dom i 30 dagar och sedan lägga ut på blocket? Vad säger ni?
 

niksal

Medlem
Har inte följt med denna tråd tidigare. Men märker nu att Gigantti (finska Elgiganten) ger på valda varor Finnair Plus poäng. Intressant att de inte valt att gå samma väg dvs Eurobonus. Det finns ändå ett stort antal Eurobonus medlemmar i Finland.
 

Brandten

Medlem
Hur resonerar ni kring följande:

Man kan köpa extrapoäng billigare på hos sas än de flesta (alla utom office-paketet?) sakerna på Elgiganten. Så den enda anledningen att köpa något där är om man säljer det på blocket. Men det är ju vansinnigt att sälja något på blocket med öppet köp för då kan köparen bara gå tillbaks med den till Elgiganten och gå tillbaka fullpriset samt att jag inte får några poäng.

Ska man köpa prylar, sitta på dom i 30 dagar och sedan lägga ut på blocket? Vad säger ni?
Enda anledningen är det väl inte.

Nu pratar jag bara för mig själv men det kan ju faktiskt hända att man verkligen behöver något nytt också. Frugans Nespresso funkar sådär så det här är perfekt att ersätta med här hemma. Vet kompisar som faktiskt behövde tvättmaskin osv...
 

RickardG

Medlem
Hur resonerar ni kring följande:

Man kan köpa extrapoäng billigare på hos sas än de flesta (alla utom office-paketet?) sakerna på Elgiganten. Så den enda anledningen att köpa något där är om man säljer det på blocket. Men det är ju vansinnigt att sälja något på blocket med öppet köp för då kan köparen bara gå tillbaks med den till Elgiganten och gå tillbaka fullpriset samt att jag inte får några poäng.

Ska man köpa prylar, sitta på dom i 30 dagar och sedan lägga ut på blocket? Vad säger ni?
Köparen kan ju acceptera att inte få med originalkvittot.
 
Köparen kan ju acceptera att inte få med originalkvittot.
Dessutom returnerar inte Elgiganten pengar till annat än utsprungligt kort/betalmetod ändå så det är nog inget problem.

Till er som är villiga att köpa prylar, sitta på dem i över en månad, för att därefter försöka kränga till prutande dårar på Blocket och hoppas att poängen trillar in: Jag beundrar ert tålamod och hängivenhet!
 

Johanna

Medlem
När jag är inloggad finns en "utöka-pil" vid betalningsalternativen (se bild). Där kan jag välja Paypal med mitt Amex-kort.

Grämer mig liiite att det här samarbetet inte fanns för två månader sedan när vi köpte en OLED-TV, borde resulterat i minst 30 000 poäng kanske rentav 40 000...

(Jag tycker inte att man ska utnyttja systemet men eftersom det står att man får poängen om 30-35 dagar är det möjligt att välja leverans av t ex en TV 2 veckor framåt, vänta tills poängen landat och sedan lämna tillbaks TV'n på öppet köp...)
Visa bifogad bild 62210
Jag får inte upp det alternativet. Verkar vara olika. Får inte heller upp Klarna som ett alternativ.
 
Toppen