Senaste nytt

EuroBonus - din senast avslutade intjänandeperiod

David

Medlem
SAS erbjöd ju rätt nyligen en status match för statushållare boende i Kina&HK till EBG, så varför inte tjuvstarta ;)

Såg detta och vore intressant ifall det inte avsåg nya medlemmar och att jag gärna kör vidare på mitt gamla konto. :)
Bra tänkt dock! Tackar!
 
Har kvalificerings period feb-jan och redan EBS krav fixat för iår. Tyvärr har det blivit en del resor med DY och på route ARN-HEL-ARN så annars skulle EBG vara fixat innan midsommar.
 

rob74

Medlem
Sista dagen på mitt EB-år idag.
Det blev 47 kvalificerande sträckor och 34.410 baspoäng.
Totalt har det blivit 57 sträckor med SAS (10 bonussträckor inräknat) och 151.215 poäng. Under året har jag bränt 234.000 poäng på 4 resor, varav en kommer att ske under 2013.
 

Igorius

Medlem
Kickar liv i denna gamla tråd!

I söndags avslutades mitt EB-år (för första gången som EBG). Landade på 61 935 baspoäng och 17 KF.

Nära 2/3 av baspoängen härrörde från två longhaulresor: LX till PEK (24k, njutbart!) och ET till SEZ (15,4k, knappast njutbart!).

Nu gäller det förstås att hålla liv i EBG-statusen. Även om FBG-satsningen förstås tar en del flygtid i anspråk ska det nog inte vara några större problem. Mjukstartar det nya EB-året med några kortare intraeuropeiska resor under april-maj: till LHR (SK), BEG (SK/LH) och BRU (SK).
 

agehall

Medlem
Jo, det var lite cold-turkey över det hela. Reser betydligt mindre nu, men eftersom jag istället kan planera mitt liv och har bättre villkor för de resor jag gör så är det OK.
 

nemme

Medlem
Jag har några veckor kvar på mitt intjänandeår, men har kommit upp i EBG med 55000 baspoäng och 26 kvalificerade flygningar
 

Kricka

Medlem
Kan luta mig tillbaka vad gäller EBG då det som 60-årspresent blev "EBG for life" som tack för
att ha varit EBG 17 av de senaste 20 åren. Blir lite tufft att försöka hålla BAEC Gold, Senator
samt det nya Flying Blue Gold vid liv men någon TP/MR-run blir det säkerligen !
 
Toppen