Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

mha321

Medlem
Jag har dock lyckats använda loungen vid ankomst med inrikesflyg i Göteborg.
Det som både inrikesloungen i Stockholm och Caféloungerna har gemensamt är ju att det enbart är automatspärrar, och jag gissar att begränsningen här helt enkelt beror på att dessa spärrar inte klarar av att hantera ankomstlounge, utan man måste bli insläppt manuellt.
Man kanske kommer in för att man har avgående boarding pass på samma dag - det råkar bara vara på fel flygplats.

Jag får väl göra ett försök om planerna håller.
 

Agö

Medlem
Vid arrival fungerar inte spärrarna. På både Arlanda och Kastrup släpps man in manuellt efter uppvisade av EBD-kort och (oftast) boardinpass.
Har du testat i caféloungerna? Vet att det inte fungerar på Kastrup/Arlanda. Själv brukar jag använda min utresebiljett när jag reser över dagen och vill in i loungen en sväng när jag landat hemma i Köpenhamn, funkar fint för att komma in igen.
 

olo

Medlem
Har du testat i caféloungerna? Vet att det inte fungerar på Kastrup/Arlanda. Själv brukar jag använda min utresebiljett när jag reser över dagen och vill in i loungen en sväng när jag landat hemma i Köpenhamn, funkar fint för att komma in igen.
Det har jag förvisso inte testat, men det vore orimligt att de är programmerade helt olika - även om det är SAS vi pratar om.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Funkar det när man kommer från Hongkong ? Vi har 3 timmar att slå ihjäl medan vi väntar på frugans vän..
 

Agö

Medlem
Det har jag förvisso inte testat, men det vore orimligt att de är programmerade helt olika - även om det är SAS vi pratar om.
Det enda sättet att få veta är att testa. I veckan fick vi ju lära oss att gaterna är programmerade så att person utan status bara behöver gå in direkt efter en person med status. Det tycker jag är orimligt men så är det, haha.
 

Plissken

Medlem
Jag testade nyss efter flight från Landvetter till Arlanda. Inga problem att komma in på loungen T4 genom att scanna boarding pass i automatspärren. Så det funkar uppenbarligen även vid inrikes ankomster (jag är EBD). Ska vidare med ett tåg om en dryg timme så det passade fint att kunna jobba lite innan jag ska vidare.
 

jumbooze

Medlem
Har du testat i caféloungerna? Vet att det inte fungerar på Kastrup/Arlanda. Själv brukar jag använda min utresebiljett när jag reser över dagen och vill in i loungen en sväng när jag landat hemma i Köpenhamn, funkar fint för att komma in igen.
Cafélounge funkade inte på mmx för typ ett halvår sedan ( var sugen på muffin)
 

Layzedad

Medlem
Jag testade nyss efter flight från Landvetter till Arlanda. Inga problem att komma in på loungen T4 genom att scanna boarding pass i automatspärren. Så det funkar uppenbarligen även vid inrikes ankomster (jag är EBD). Ska vidare med ett tåg om en dryg timme så det passade fint att kunna jobba lite innan jag ska vidare.
@Plissken Var det du som satt på 2C? Vi pratade lite öl?
 
Toppen