Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

Thornado

Medlem
Intra Nordic ska man väl "egentligen" inte få ankomst-lounge på? Det är väl bara på longhaul och Europa?

Norden hör väl till Europa...

SAS skrev:
Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes)

Står ju bara att det är på inrikes det inte gäller. Här kan man ju tolka det som att det aldrig gäller inrikes, eller att det bara är i Stockholm det inte gäller inrikes (dvs loungen på Arlanda T4). Min tolkning är den senare, vilket antagligen beror på att automatspärrarna i loungen i T4 inte kan hantera detta.
 

mha321

Medlem
Norden hör väl till Europa...



Står ju bara att det är på inrikes det inte gäller. Här kan man ju tolka det som att det aldrig gäller inrikes, eller att det bara är i Stockholm det inte gäller inrikes (dvs loungen på Arlanda T4). Min tolkning är den senare, vilket antagligen beror på att automatspärrarna i loungen i T4 inte kan hantera detta.

Huh. Jag var helt säker på att jag har läst att det gäller Europaflyg. Och i sas värld skiljer man ju på inrikes, norden, Europa och världen (och sedan 700 undantag till angående smoothies och sådant).

Men där står uppenbarligen något annat :) Antingen har de ändrat (bra!) eller så står det olika på olika ställen (knappast förvånande).
 

flapps

Medlem
Någon som vet om och hur denna funkar på OSL? Släpps man igenom i transfer security utan utgående boarding kort? Om inte, hur tar man sig fram till loungen?

Numera finns det en trappa direkt ner till terminalen utan att du behöver passera transfer securityn vid ankomst ..
 

mha321

Medlem
Numera finns det en trappa direkt ner till terminalen utan att du behöver passera transfer securityn vid ankomst ..
Hmm, när du säger det så känner jag igen det. Då gäller det väl bara att hitta den också...

Hade inte tiden idag, och den väg jag gick var det definitivt transit security precis bredvid enligt skylten "transfer international", men det var då jag kom på att det kunde vara intessant en annan gång :)
 

agehall

Medlem
Numera finns det en trappa direkt ner till terminalen utan att du behöver passera transfer securityn vid ankomst ..

Den har väl funnits länge, men bara om man landar på "rätt" sida. Landar man på fel sida terminalen är det väl fortfarande security, eller har det ändrats sista månaden?
 

flapps

Medlem
Den har väl funnits länge, men bara om man landar på "rätt" sida. Landar man på fel sida terminalen är det väl fortfarande security, eller har det ändrats sista månaden?
När jag reste förra Torsdagen så var där ingen security från utrikes till inrikes iallafall, så jag vet inte hur länge det har varit så. Har kanske med var och vilket land man kommer ifrån ? Skall kolla det på Tisdag när jag gör en ny runda. Sen har dom också sedan i Maj ändrat inrikes transfern så nu kan man traska direkt in i inrikesterminalen: Så den securityn är borta..
 

joemume

Medlem
Intra Nordic ska man väl "egentligen" inte få ankomst-lounge på? Det är väl bara på longhaul och Europa?

Å andra sidan är det ju trevligt när reglerna tolkas fel till ens egen fördel, då ska man inte klaga :)
Där tror jag du har fel, så länge det inte är inrikes så har man ankomstlounge.
 

olo

Medlem
Någon som vet om och hur denna funkar på OSL? Släpps man igenom i transfer security utan utgående boarding kort? Om inte, hur tar man sig fram till loungen?

Numera finns det en trappa direkt ner till terminalen utan att du behöver passera transfer securityn vid ankomst ..

Den har väl funnits länge, men bara om man landar på "rätt" sida. Landar man på fel sida terminalen är det väl fortfarande security, eller har det ändrats sista månaden?

Det är som @agehall säger. Det beror helt enkelt vid vilken gate du landar. Min erfarenhet är att det finns ingen logik i om du hamnar på ena eller andra sidan. Utom om du landar med bussgate (Läs: Wideroe-propeller) för då är möjligheten noll.
 
Toppen