Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

Jonas C

Medlem
Hur tolkar ni följande Diamantförmån
  • Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Menar de att man kommer in i Loungerna på de interkontinentala destinationerna? Dvs t.ex. på ORD,NRT och liknande ställen för varför nämner man annars utom "på Newark"?
Skulle jag kunna gå in i UA lounge i Chicago när jag andar i Chicago eller vad avses?
De har förmodligen bara glömt skriva "tillgång till SAS Lounger".
 

Jakob K

Medlem
Jag försökte mig på arrival lounge i CPH för 2 veckor sedan som EBG och som LH SEN. Det gick inte. Så denna förmån håller man för EBD vilket är bra. Det måste vara nån skillnad mellan EBD och EBG.
 

Dr. Miles

Expert
Hur tolkar ni följande Diamantförmån
  • Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Menar de att man kommer in i Loungerna på de interkontinentala destinationerna? Dvs t.ex. på ORD,NRT och liknande ställen för varför nämner man annars utom "på Newark"?
Skulle jag kunna gå in i UA lounge i Chicago när jag andar i Chicago eller vad avses?
Det ska gälla endast på SAS lounger och det finns bara på Newark utanför Europa (som man inte kan använda vid ankomst).
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Jag försökte mig på arrival lounge i CPH för 2 veckor sedan som EBG och som LH SEN. Det gick inte. Så denna förmån håller man för EBD vilket är bra. Det måste vara nån skillnad mellan EBD och EBG.
Gäller inte arrival förmånen för SEN endast på Lufthansas (inte SWISS) egna lounger?
 

Nemo

Medlem
Jag försökte mig på arrival lounge i CPH för 2 veckor sedan som EBG och som LH SEN. Det gick inte. Så denna förmån håller man för EBD vilket är bra. Det måste vara nån skillnad mellan EBD och EBG.
Huh? EBG ska ha lounge access upon arrival från intercontinental flight.
  • EuroBonus Gold & Diamond members can also access SAS lounges if arriving from a SAS-operated intercontinental flight (except at Newark due to airport authority regulations).
Lounge access - SAS
 

flum

Medlem
Huh? EBG ska ha lounge access upon arrival från intercontinental flight.
  • EuroBonus Gold & Diamond members can also access SAS lounges if arriving from a SAS-operated intercontinental flight (except at Newark due to airport authority regulations).
Lounge access - SAS
Som diamond har du det även på europa-flygningar, men inte "inrikes".
 

dino_81

Medlem
Huh? EBG ska ha lounge access upon arrival från intercontinental flight.

EBG och EBD har tillgång till SAS lounger efter interkontinentala flygningar med SAS.

EBD har kan nyttja denna förmån vid ankomst från annan destination inom Europa (om flygningen sker SAS eller partner).

Jag tolkade det som att Jakob K anlände från en europeisk destination och kunde alltså inte nyttja loungen.
 
Toppen