Senaste nytt

EuroBonus Diamond-förmån - Quintessentially Lifestyle Concierge service

Brinkmann

Medlem
Hur gick detta, funderar på att välja denna men om det inte ger något är det ju tveksamt värde?

Jag hade mailkontakt med dem. De lyckades aldrig ordna bord i TV-tornet, men jag tyckte det funkade i övrigt med resturanger och restips och så.

Sedan ringde de och kollade ett par saker, så som en förmån inkluderat utan kostnad är det ok tycker jag!
 

Jerka

Medlem
Någon som kan förklara hur länge denna tjänst gäller?
Jag har inte valt Goodie Bag ännu och har nu bara några dagar kvar tills mitt nya år (som fortsatt Diamond) börjar så det hastar väl lite att välja något.

Om jag väljer denna tjänsten idag, kommer jag då bara att ha den ett par dagar eller gäller den så länge jag är Diamond eller vad?

Tack på förhand för hjälpen!
 

NotRyan

Medlem
Någon som kan förklara hur länge denna tjänst gäller?
Jag har inte valt Goodie Bag ännu och har nu bara några dagar kvar tills mitt nya år (som fortsatt Diamond) börjar så det hastar väl lite att välja något.

Om jag väljer denna tjänsten idag, kommer jag då bara att ha den ett par dagar eller gäller den så länge jag är Diamond eller vad?

Tack på förhand för hjälpen!
Den gäller till ditt nuvarande år tar slut så välj något annat istället nu och välj Q om några dagar
 

MTheC

Medlem
Jag har under några månader ny använt mig dem och är inte alls imponerad - de har varit rejält mycket sämre än andra liknande tjänster jag använt. Några exempel:
- De lyckades med 1 av 7 efterfrågade restaurangbokningar i London i våras (gav dem visserligen ganska kort om tid) och de hävdade att de andra var fullbokade. Skickade då vidare samma till AmEx concierge service och de fixade 4 av de 6 kvarvarande.
- Quintessentially rekommenderade sen en annan restaurang för en söndag men hade då inte kollat upp att den var stängd just på söndagar (trots att jag angivit vilket datum det gällde).
- När jag bad om rekommendationer på bra lokala restauranger i Shanghai så fick jag ett svar där de bara klippt text direkt från hemsidan SmartShanghai. Visserligen en ok hemsida för tips om Shanghai men hade väntat mig mer.
- Senaste försöket att be dem att boka restauranger i London slutade med att de meddelade att de skulle återkomma 2 dagar senare. När 2 dagar gått meddelade de att de behövde 1 dag till. Sen hörde jag inget - påminde dem då och fick då till svar att det var för tidigt att boka (restaurangerna tog enligt dem bara bokningar maximalt 30 dagar i förväg). Jag visste att det inte stämde för alla de bokningar jag efterfrågat så ifrågasatte det - slutade med att de sa att det nu var fullt på vissa. De lyckades boka 1 av de 4 jag efterfrågade. AmEx fixade sen 1 av de andra åt mig och 1 bokade jag själv.
- Bad dem även få fram fotbollsbiljetter i London. Inte helt lätt då ena matchen var Chelsea-Liverpool (den andra var Brentford-Middlesbrough). För Chelsea-matchen tog de snabbt fram ett förslag men var fruktansvärt dyrt (runt 3k mer per biljett än AmEx kunde ordna och dubbelt mot vad jag till slut ordnade själv genom andra kontakter) men det kan jag acceptera då det inte är lätt. För Brentford-matchen drog de ut på det så länge att jag aldrig fick något förslag. Efter att ha väntat 3 dagar på att ens få ett förslag så vågade jag inte vänta längre (då det bara var 2 dagar kvar till match och upprepade påminnelser hade bara gett till svar att de arbetar på det) utan fick köpa till ett ok pris genom biljettsajt.

Så sammanfattningsvis verkar de antingen ha för mycket att göra och/eller väsentligt sämre kontakter med restauranger än AmEx. Är faktiskt så pass besviken på dem att jag funderar på att be SAS att få välja något nytt - tjänsten lever ju inte alls upp till vad de försöker sälja den som. De klarar ju inte ens det mest basala delarna av att vara en concierge service
 
Toppen