Senaste nytt

EuroBonus Diamond-förmån - Quintessentially Lifestyle Concierge service

miramax

Medlem
Har du använt det någon gång för typ tips? Jag tänker mig exempelvis att jag är i London är är sugen på en mysig italiensk restaurang. Om detta är något som faller väl ut ser jag det som ett stort plus istället för att försöka söka på tripadvisor.
 

Jacob

Medlem
Hej på er. Jag tror SAS har någon typ av förenklat specialupplägg med Quintessentially denna gång eftersom man använder en speciall Pandion-mail för att kontakta dem och inte den vanliga askQ-mailen. Sist SAS erbjöd Quintessentially till pandion blev man vanlig Quintessentially-medlem.
Det som kan vara användbart är om man behöver boka bord på en restaurang exempelvis. har vid något tillfälle skickat ett snabbt mess innan jag gått ombord och när man landar ligger en bokning i mailen. De svarar alltid snabbt och de verkar ha lokala representanter i en hel massa städer. Vid några tillfällen har jag frågat om gästlista på klubbar och de har fixat det i bland annat Riga och London.
En rätt skön tjänst att ha, speciellt om man inte bor på ett hotell som har en bra concierge eller att du inte ännu checkat in på ditt hotell.
I Stockholm har jag fått hjälp med konsertbiljett till en utsåld konsert en gång (fick betala för biljetten alltså).
Ska se om jag kommer på lite fler exempel, annars bara att fråga på! Lätt värt mer än de där plastiga Marshalllurarna eller biobiljetter.
Tack för input! Låter ju väldigt användbart.
 

famhanssons

Medlem
Jag fick precis hem hörlurarna (EBD Goodie Bag) och måste säga att jag blev riktig positivt överaskad. Hörlurarna var riktigt bra och inte alls "plastiga" som någon skrev. Tvärtom :) Enligt följesedeln är de värda 1 800 kr
 

Roger J

Medlem
Har du använt det någon gång för typ tips? Jag tänker mig exempelvis att jag är i London är är sugen på en mysig italiensk restaurang. Om detta är något som faller väl ut ser jag det som ett stort plus istället för att försöka söka på tripadvisor.

Frågan är nog vad du är ute efter. Det är ju en rätt anonym tjänst såtillvida att Quintessentially är så stora. Så kanske lite riskfyllt att be om personliga tips? Men litar du på conciergen på större hotell så kan nog Q fungera också. Speciellt i mindre städer har de ju bara en representant och då blir det lite personligare.
 

miramax

Medlem
Frågan är nog vad du är ute efter. Det är ju en rätt anonym tjänst såtillvida att Quintessentially är så stora. Så kanske lite riskfyllt att be om personliga tips? Men litar du på conciergen på större hotell så kan nog Q fungera också. Speciellt i mindre städer har de ju bara en representant och då blir det lite personligare.

Som ett exempel kanske jag är på manhattan och är sugen på italiensk mat. Tänkte då att man kanske kunde skicka en förfrågan om bokning på en trevlig italiensk restaurang i närheten av midtown. istället för att leta på slump alternativt söka recensioner.
 

erhel

Medlem
Jag har tidigare haft en provperiod med Quintessentially och det är en trevlig tjänst. Som Roger J skriver så är det perfekt när man vill att något ska ske under tiden man inte själv är tillgänglig (i luften eller på möte etc.). När min provperiod var slut övervägde jag om det var något att börja betala för, men kom fram till att det inte är värt tillräckligt mycket för just mig. Om jag skulle vara EBD skulle jag dock inte tveka att välja denna förmån.
 

Roger J

Medlem
Som ett exempel kanske jag är på manhattan och är sugen på italiensk mat. Tänkte då att man kanske kunde skicka en förfrågan om bokning på en trevlig italiensk restaurang i närheten av midtown. istället för att leta på slump alternativt söka recensioner.

Så kan man absolut göra. Om alternativet bara är att gå in någonstans. Q kommer fixa det på fem minuter.
 
Toppen