EuroBonus Diamond-förmån - Quintessentially Lifestyle Concierge service

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av miramax, 7 Maj 2014.

1. miramax

miramax Medlem

Jag är väldigt nyfiken på att höra era tankar och åsikter om denna förmån.

Är det något att ha? vad är det värt?

2. Jag tror Roger J använder det en hel del!

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, ska skriva ihop lite om hur det fungerar (och inte fungerar) imorgon. Hinner inte nu tyvärr. Men känns som den mest värda tjänsten av de Goodie bags-produkter EBD får välja. EBP har det inbakat oavsett. Och får alltså både Quintessentially OCH fyra biobiljetter. Äntligen!

9 personer gillar detta.
  4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag är också nyfiken på vad det är "värt". Vad är ordinarie pris för en vanlig dödlig att bli medlem?

5. Aurora

Aurora Medlem

Ser ut til å være 1500-2000USD/året

6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så ställt mot 4 biobiljetter känns det som ett rätt givet val, ur ett värdeperspektiv..

1 person likes this.
  7. Thornado

Thornado Medlem

På deras hemsida så verkar de ha tre olika nivåer om man tecknar privat avtal (General/Dedicated/Elite Membership). Har någon lyckats lista ut vilken nivå man hamnar på genom Diamond? (Antar ju att det blir samma som för Pandion, så när Roger skriver sin sammanfattning får vi säkert veta...)

Edit: Efter att ha läst lite mer på hemsidan så gissar jag att det definitivt inte handlar om Elite, och troligtvis inte Dedicated heller.

8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om vi räknar baklänges ser vi att SAS köper in förmånen för ungefär samma pris som fyra biobiljetter dvs runt 400 kr.

Christian Sternudd och johhenrik gillar detta.
  9. Zodde

Zodde Medlem

Land:
    Norge Norge
    Valde denna, antar att man sen avvaktar inbjudan med lösenord etc?

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej på er. Jag tror SAS har någon typ av förenklat specialupplägg med Quintessentially denna gång eftersom man använder en speciall Pandion-mail för att kontakta dem och inte den vanliga askQ-mailen. Sist SAS erbjöd Quintessentially till pandion blev man vanlig Quintessentially-medlem.
    Det som kan vara användbart är om man behöver boka bord på en restaurang exempelvis. har vid något tillfälle skickat ett snabbt mess innan jag gått ombord och när man landar ligger en bokning i mailen. De svarar alltid snabbt och de verkar ha lokala representanter i en hel massa städer. Vid några tillfällen har jag frågat om gästlista på klubbar och de har fixat det i bland annat Riga och London.
    En rätt skön tjänst att ha, speciellt om man inte bor på ett hotell som har en bra concierge eller att du inte ännu checkat in på ditt hotell.
    I Stockholm har jag fått hjälp med konsertbiljett till en utsåld konsert en gång (fick betala för biljetten alltså).
    Ska se om jag kommer på lite fler exempel, annars bara att fråga på! Lätt värt mer än de där plastiga Marshalllurarna eller biobiljetter.

6 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!