EuroBonus award med Turkish Airlines

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Xavi11, 20 December 2014.

1. Xavi11

Xavi11 Medlem

Hej,
    sitter med ett gäng EuroBonus poäng som jag tänkte utnyttja att ta familjen till Kapstaden med Turkish, målsättningen är att kunna åka business även om det kommer bli svårt eftersom vi är 4 stycken. Är medlem hos dem också genom statusmatch och var inne och kollade på deras hemsida för att se tillgång av bonusplatser. Där får man möjlighet att välja 3 olika kategorier på biljetter economy, comfort och business men dessutom fanns det en valmöjlighet att välja "limited capacity" för varje alternativ. Väljer man "limited" varianten så kostar det signifikant mindre poäng (M&S) men jag lyckades inte hitta några datum då det gick att få tag på 4 business platser i detta alternativ. När jag istället valde business (utan limited) fanns det gott om platser, ex 14 feb - 22 feb med utresa från Köpenhamn till Kapstaden.

Nu är frågan vilka platser som är spelbara med Eurobonus poäng? Alltså kan jag använda sökmotorn på Turkish innan jag kontaktar SAS för bokning av biljetter.

Här på forumet finns det ju många experter så håller tummarna för lite guidning hur hitta en bra bonusresa för familjen. Tack på förhand!

2. mha321

mha321 Medlem

Säkerligen bara de som är "limited capacity" som är tillgängliga gör andra program än deras eget. (och inte ens säkert att alla de platser som finns där är tillgängliga)

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Limited är vanlig award-biljetter. De andra är revenue-biljetter du köper med miles, därav den höga kostnaden.

4. MartinH

MartinH Medlem

Måste det vara Turkish?
    Annars har South African faktiskt ganska bra tillgänglighet från LHR, FRA och MUC (till JNB). 4 platser finns ibland, inte exakt på dina datum dock.

5. Xavi11

Xavi11 Medlem

Tack för svar. Behöver absolut inte vara Turkish men vill komma till Kapstaden.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att det blir väldigt svårt, dels för att de släpper väldigt få bonusplatser till Kapstaden och dels för att de sällan släpper mer än 1-2 platser på varje flygning.

7. MartinH

MartinH Medlem

Då lägger du på JNB-CPT.
    Alltså, trolig rutt - ARN(?)-FRA-JNB-CPT t/r

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!