Eurobonus-award biljetter dyrare på SAS än Star Alliance (till Asien)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av NotRyan, 30 September 2012.

1. NotRyan

NotRyan Medlem

Hej!

Jag vet inte om det har skrivits om tidigare men...

Jag såg nu när jag botaniserade runt lite, att efter SAS senaste enhancement av EuroBonus-programmet, så är en C-klass award dyrare på SAS (140K) än på *A (135K) från hemmamarknaden till Asien.

Vill dom att kunderna väljer *A före SAS eller köper folk oftast award i M (80K SK / 90 K *A) så att dom inte riktigt bryr sig om C-award?

Mvh
    /NotRyan

1 person likes this.
  2. Har jag aldrig reflekterat över, men det låter sannerligen bisarrt...

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju lite obscent. Kan det vara så att priserna för *A awards justerats utan att vi fått info om det?

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har det inte varit olika poäng som krävts för SK och *A sedan ett bra tag? Jag samlar inte poäng i någon rasande takt så jag har järnkoll på vad som krävs för en partneraward i F och det är samma som tidigare: 180k.

Jag tror tyvärr SAS räknar med att de flesta kunder inte riktigt vet hur man bokar partnerawards och det är ju inte som att hemsidan direkt uppmuntrar oss till det.

5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tillkommer väl avgifter (bränsletillägg) när man bokar *A awards, så SK blir kanske billigare trots allt, beroende på hur man värderar sina poäng?

6. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tänkte jag också på när jag bokade min Amex 2-4-1 ARN-NRT i C för 135.000 EuroBonus-poäng. Den hade kostat 140.000 poäng med SK, men gick nu på 135.000 med Lufthansa, dock blev avgifterna betydligt högre.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit så ganska länge...

8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att de ändrade priserna för bonusresor med SAS den 4 maj i år. Det var då som det bland annat blev dyrare att flyga inom Norden, billigare att flyga till Tyskland och man höjde priset på Y & C till USA & Asien. Däremot ändrade de inte Star Alliance bonuspriserna.

Samtidigt infördes väl att man fick 100% i M och lite nya intjänings nivåer inom Europa för samtliga klasser?

9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var inga problem att använda "2-4-1" för Lufthansa-flight? (Ref annan tråd i forumet.)

10. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!