Senaste nytt

Eurobonus Amex 50% rabatt när man shoppat 150 000 kr inom 12 månader

agehall

Medlem
Som Joemume skrev, så måste resan ske med SK-metall, inget annat funkar. Ut- och inresa behöver inte ske i samma kabinklass, men man kommer att få betala för den dyrare kabinklassen åt båda hållen, vilket gör det ganska oattraktivt.
 
2. Vad menas med att "förmånen är giltig i 12 månader"? Räcker det med att bokningen görs inom 12 månader? Räcker det med att utresan sker inom 12 månader? Eller måste hela resan vara avslutad inom 12 månader?

Någon som vet?

Som det står i villkorstexten ovan så är det 12 månader från brevets utskriftsdatum.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Som Joemume skrev, så måste resan ske med SK-metall, inget annat funkar. Ut- och inresa behöver inte ske i samma kabinklass, men man kommer att få betala för den dyrare kabinklassen åt båda hållen, vilket gör det ganska oattraktivt.

Hej,
Har du testat detta själv?
Eller har du läst det någonstans?

Har någon annan lyckats med detta?

Sitter själv med ett fall där det finns ena sträckan i Business och andra i Eco Extra och skule kunna tänka mig att ta smällen av diffen.

Har någon sett fall där de öppnar upp mer platser i Biz närmare avresa (har en dryg månad kvar nu)?
// J
 

agehall

Medlem
Jag har inte testat att boka olika klasser på någon resa själv, utan det är vad jag har läst mig till. Men i en annan tråd här så har det just konstaterats att villkoren kan skilja mellan vanliga bonusresor och de som sker med AmEx-vouchern. Jag tycker det låter lite konstigt, det rimliga är ju att man kan få en "billigare" stol till priset av en dyrare om man så önskar.

Det kan hända att det dyker upp fler stolar i C närmare avresa, men jag skulle inte räkna med det. Möjligen kan det löna sig att ringa medlemsservice och se ifall de kan göra något...
 

agehall

Medlem
De måste ha tillgång till informationen, för när jag bokade min resa så frågade damen jag talade med ifall jag ville använda min voucher innan jag ens hann nämna den.
 
Det är ju ett särskilt nummer för att boka AMEX-bonusen så det är säkert därför de vet vad man vill göra... :)

Jag bokade precis en resa LLA-EWR i maj, lyckades hitta tre datum i april/maj/juni då det fanns returbiljetter EWR-ARN i Business och ett av de datumen passade med även med en utresa i C.

Jag kan bekräfta att man inte behöver brevet, utan bara sitt EB-nummer och den vanliga PIN-koden. Däremot var det inte möjligt att på något sätt kombinera bokningsklasser om man vill ha 50%- rabatten. Höll på att bli lite struligt eftersom det fanns ont om C-awards mellan Luleå och Stockholm, men den mycket trevliga engelsktalande agenten lyckades lösa det på något sätt.
 

agehall

Medlem
PIN-koden?! Varför behöver du PIN-koden? SAS ska aldrig fråga dig om den via telefon. Och vilken PIN-kod föresten? Jag har bara ett lösenord till mitt konto på hemsidan och det lösenordet skulle jag aldrig säga högt i telefon till någon.
 

Sakoz

Medlem
Jo det finns en särskild SAS PIN kod. Nuförtiden SMSar dom ut den till angivit mobilnummer i profilen medans man pratar med dem, om du nu skulle ha råkat glömma bort den. Jag bokade reward ARN-MMX över telefon 2007 och då frågade dom efter PIN koden.
 
Toppen