Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

agehall

Medlem
Det såg ut som vilket reklammail som helst från SAS, så jag märkte det inte förens jag såg den här tråden...
 

agehall

Medlem
När det börjar dyka upp businessbiljetter så kan jag vara intresserad. Flyga långt i economy får jag nog av i jobbet...
 

Traveller

Medlem
Nu har jag kollat upp detta med dubbla poängen. Det är endast utvalda Eurobonusmedlemmar och det verkar vara så, enligt tjänstemannen på SAS (som var väldigt hjälpsam) att dessa erbjudanden går ut till de som inte reser särskilt mycket.. Känns rätt logiskt eftersom det är en rätt kraftig ökning av poäng. Kan det vara så att det är en attack mot konkurrensen kanske, ett sätt att få tillbaka de som flyger mer frekvent med konkurrenterna nu (läs Norwegian)...?
 

Homer

Medlem
Nu har jag kollat upp detta med dubbla poängen. Det är endast utvalda Eurobonusmedlemmar och det verkar vara så, enligt tjänstemannen på SAS (som var väldigt hjälpsam) att dessa erbjudanden går ut till de som inte reser särskilt mycket.. Känns rätt logiskt eftersom det är en rätt kraftig ökning av poäng. Kan det vara så att det är en attack mot konkurrensen kanske, ett sätt att få tillbaka de som flyger mer frekvent med konkurrenterna nu (läs Norwegian)...?

de som flyger med Norwegian flyger kortdistans och nöjer sig uppenbarligen med ekonomi och det lär väl inte vara så lockande att de t.ex får 300 poäng istället för 150 om SAS är mycket dyrare.
 

Traveller

Medlem
Nu kom mailet från SAS....





Besök Shanghai för endast 20 000 poäng

I april fyller vi 20 år, det firar vi med många fantastiska erbjudanden under hela våren, håll utkik!
Vi börjar med bland annat att inviga vår nya flight till Shanghai med ett extraordinärt födelsedagserbjudande!

Besök Shanghai – staden där öst möter väst – för bara 20 000 poäng. Normalpris är 80 000 poäng.

Boka mellan 20 januari till 21 januari kl 12:00.
Res mellan 1 mars till 31 december 2012.

Boka på sas.se
 

Traveller

Medlem
RIKTIGT BESVIKEN PÅ SAS!!! Jag loggade in 1 minut i tolv (23:59) för att ta åt mig en resa för två till Shanghai den 5 april med retur den 10 april. Bokningssidan fungerade inte utan bröt ihop.. så jag ringde till Guld-numret samtidigt som jag försökte om och om igen men inget på sidan fungerade. Efter 22 minuter kom jag fram till tjänstemannen på sas som vänligen informerade mig om att han just i samtalet innan bokat sista 20000 poängs platsen den 10.. Jag blir naturligtvis rätt upprörd och förbaskad över detta och argumenterar lite med status och min väntetid samt deras tekniska problem. Mannens försvar blir, "there is only 3-4 seats per flight available for 20000 points".. Kanon!!! Skitbra SAS! Det betyder alltså att totalt handlar det om max 700 platser från Norden under den tid som man kan resa (mars-December). Känner mig rätt lurad och fattar inte varför jag stannade uppe för att boka dessa biljetter.. Kanske dags att byta alliance, sådant här gör mig förbannad!
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Mannens försvar blir, "there is only 3-4 seats per flight available for 20000 points".. Kanon!!! Skitbra SAS! Det betyder alltså att totalt handlar det om max 700 platser från Norden under den tid som man kan resa (mars-December). Känner mig rätt lurad och fattar inte varför jag stannade uppe för att boka dessa biljetter.. Kanske dags att byta alliance, sådant här gör mig förbannad!

Jag vet tyvärr inte om vad du är upprörd över.

Jag tror att det är standard practice på alla flygbolag att släppa bara enstaka platser per flight till bonusresorplats. Ibland finns det ingen bonusresorplats alls.

EBP har seat guarantee för bonusresor, men jag tror inte det gäller för kampanj(typ mindre poäng)..
 
Toppen