Senaste nytt

Euro Traveller som BA Gold

doc

Medlem
Det är inte särskilt mysko tycker jag. Det är rätt standard för BA att blockera främre delen av Eurotraveller-kabinen till några dagar före avgång. Jag har alltid antagit att det är ifall man säljer fler platser i Club Europe. Vill man sitta direkt bakom gardinen brukar dessa platser finnas tillgängliga från cirka tre dagar före avgång enligt min erfarenhet.
 

trekker

Medlem
Det är inte särskilt mysko tycker jag. Det är rätt standard för BA att blockera främre delen av Eurotraveller-kabinen till några dagar före avgång. Jag har alltid antagit att det är ifall man säljer fler platser i Club Europe. Vill man sitta direkt bakom gardinen brukar dessa platser finnas tillgängliga från cirka tre dagar före avgång enligt min erfarenhet.
Det ar helt enkelt jag som ar orutinerad nar det galler Eurotraveller, i Club Europe och UK Domestic far man alltid valja fritt fran bokning. Jag kan dock forsta varfor. Med SAS har jag nagon tack vare utokning av plus blivit nedskickat langt ner i kabinen.
 

AABack2ARN

Medlem
Med SAS har jag nagon tack vare utokning av plus blivit nedskickat langt ner i kabinen.

Och samma sak gäller hos BA. Väljer du första raden efter Business kan du flyttas runt lite hur som helst. De är notoriska på att flytta gardinen en rad (bakåt) för att sedan flytta fram den. Så det ser ut som inget hänt men lik förbannat har du fått en ny plats...

BA släpper de blockade platserna 72h innan avgång som @doc skrev och då är de öppna för folk med status att ta.
 

trekker

Medlem
Och samma sak gäller hos BA. Väljer du första raden efter Business kan du flyttas runt lite hur som helst. De är notoriska på att flytta gardinen en rad (bakåt) för att sedan flytta fram den. Så det ser ut som inget hänt men lik förbannat har du fått en ny plats...

BA släpper de blockade platserna 72h innan avgång som @doc skrev och då är de öppna för folk med status att ta.
Det var 76 timmar innan tror jag om jag inte raknat fel ;)
 

Åbobo

Medlem
Jag flög nyligen två sektorer i Eurotraveller klass (mixed fleet crew). På den första sektorn välkomnade en flygvärdinna mej (inte cabin service manager eller vad det nu heter) och uppmanade att kontakta kabinpersonalen om jag ville något mera. På den andra sektoren var det roligt. Jag satt vid fönsterplatsen. Stuerten frågade damen på mellersta platsen om hon var Ms. Åbobo. Det var hon inte. Sen frågade han passageraren på gångplatsen. Sedan försvann han, men återkom efter två minuter och sa till mej: Welcome back Mr. Åbobo. If there is anything we can do to make this flight bla bla. Ingen aning om man kunde begära en miniflask champagne. På C klass är det vanligare att höra dessa välkomsttal. Jag var imponerad att det skedde även på Airbus 380 med tanke på hur många business class säten det fanns och det var den översta chefen av all kabin personal. Men jag överlever utan den här proceduren. Åtminstone om allt löper smärtfritt.

Annors (som vi säger i Åboland). Finnair bjuder ofta på champagne för platinum medlemmar i economy class och tidningar är gratis.
 
Last edited:
Toppen