Euro Traveller som BA Gold

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av trekker, 21 September 2015.

1. trekker

trekker Medlem

Jag kommer i dagarna att flyga British Airways i Euro Traveller. Jag kom pa att jag faktist aldrig gjort detta sedan jag blev British Airways Gold. Kan jag forvanta mig nagot extra, t ex kan jag bestalla Champagne trots att jag sitter i ET? Jag gissar att svaret ar total nej pa att forvanta sig nagot extra, men ni andra kanske vet nagot som ar bra att ha med sig.

Gus gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får väl nöja sig med G&T.

Gus gillar detta.
  3. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag suttit väldigt få gånger i Euro Traveller men aldrig fått någon recognition.
    Så det är väl som SAS ungefär fast man behöver inte betala för drickat ;-)

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, ingenting. .. Du får ju välja säte i förväg, så kan ju sitta bekvämt vid nödutgång. Ibland fungerar seatblock.

agehall gillar detta.
  5. trekker

trekker Medlem

Jag har lyckats med detta pa ena benet, men det andra ar ALLA platser fram till rad 16 redan tagna - eller inte slappta. Tycker detta verkar konstigt.

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter ovanligt. Kan det vara en Embraer eller prop med balansproblem? Annars låter det mycket ovanligt om det inte är en stor gruppbokning med förbokade platser.

7. trekker

trekker Medlem

Det ar en A320 - Alla platser fran rad 5-10 ar otillgangliga - sedan ar det endast mittensaten ner till rad 16 varpa jag bokat forsta lediga gangsate som ar pa rad 17.

8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt konstigt... Men spelar ju ingen större roll om man har gång på rad 6 eller 16 eller 26... Är det inte exit row är ju alla samma i alla fall.

Sedan de nya kabinerna infördes bokar jag endast CE om det går att sitta på rad 1 (bokar av inom 24 timmar om det ej finns). Åker nästan bara ET på shorthaul. Tycker att man får bra värde för pengarna med enklare macka, dryck och oftast nödutgång.

9. trekker

trekker Medlem

Pa rad 17 kommer jag ju av planet 5 minuter senare!

nota bene gillar detta.
  10. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, jag har ofta checkat bagage i jobbet - och då spelar det absolut ingen roll!

Men visst, med HBO är det ju en annan femma :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!