Senaste nytt

Ett i-lands problem, jag behöver lite hjälp....

Senator

Moderator
Så, efter att ha funderat en del och kollat lite runt blev det kombinationen Swiss ner och Austrian hem. Uppskattar all input. Pris ca 17.500kr som är helt ok. Jag hade en bokning till i går som jag glömde i går, så jag fick börja om idag.

Jag valde Austrian då jag kände att jag behövde komma hem just det datum. Nu blir det en dagsresa från Bangkok med avresa runt lunchtiden som är optimalt. Då kan man sova normalt, man behöver inte lämna hotellrummet klockan 14:00 och flyga 23:00 - 01:00 och känna stress med det. Sedan är man hemma 23:00 samma dag och kan gå rakt i sängen. Sedan är Austrian optimala på en dagsresa med sin fantastiske mat och dryck. På resan ner har jag bokat Swiss från ARN 15:50 då jag planerar att uppgradera till First. Då hinner man med ett fint pass på HON/First loungen innan avresan. En annan fördel med Swiss är att utresan är flexibel. Så snart min resa har en biljett kommer jag ställa mig på väntelista för dagen efter.

Rapport kommer senare....
 

Dr. Miles

Expert
Jag gillar också dagflyg från Asien till Europa just samma skäll som du skrev.
Komma hem, duscha, sedan gå att lägga sig direkt.
 

Homer

Medlem



trans-siberian-map1.jpg
 

Bringman

Medlem
När jag åkte transsibiriska var det ett australiskt par ombord som bott i England några år. De skulle flytta hem och skulle ta sig landvägen till Singapore för att där hoppa på någon fraktbåt till Melbourne eller Sydney.
 

Senator

Moderator
Tack Homer, det skulle faktisk vara intressant att prova på någon gång. Den transsibiriska järnvägen följer jo ganska nära rutten Michel Strogoff (hjälten i Jules Vernes klassiker "Tsarens Kurir") följer i boken. Boken och filmen är båda trevliga barndomsminnen. Man skulle hänga med till Stillahavssidan och sedan använda några av AHO och Jakobs IATA (YY) special fares i Första Klass :cool:
 
Toppen