Ett hotell i Quebec stämde en gäst som skrev dålig recension om hotellet på nätet

Diskussion i 'Hotell' startad av Dr. Miles, 4 September 2013.

  1. Quebec hotel sues former guest over online review - The Montreal Gazette

    Jag vet inte hur det fungerar i Sverige men det kan vara en intressant fallstudie för Agö och Igorius?
     
  2. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det hände mig faktiskt något liknande i Litauen i somras.
    Vid sen ankomst till hotellet var vårt rum avbokat o uthyrt, min väns lokale vän som bokat hade inga pengar på kortet, och då gäller ankomst före 18-regeln.
    Inte så mycket att säga om, men min vän vägrade att betala ett öre till för den enda kvarvarande sviten.
    Jag betalade snällt o gick ut o hämtade sista bagaget.
    När jag kommer tillbaka står tanten upp högröd i ansiktet och skriker "Din vän här hotar att skriva skit om mig på TA, så jag tror det är bäst att jag skriver in min uppfattning om er först!!"
    Ett något märkligt utspel mot en fullbetalande svitgäst, så jag önskade "Godnatt Mrs Fawlty" och gick upp på sviten....
     
    2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×