Senaste nytt

Ett guldkorn på Arlanda - Ethiopian Airlines Business Class till Rom

090034208

Medlem
Har i helgen gjort en mileage-run för att uppnå A3*G.<br />
Rutten började med ifrågavarande flight.<br />
<br />
Vi var 10 pers av 16 i businessclass, economy till 90-95% fullt(kanske sportlovstider?) Kan hålla med Jacob om att detta FAKTISKT ÄR ETT GULDKORN PÅ ARLANDA! <br />
<br />
Jag uppfattade flygningen som en kopia av reportaget. Jag började småle för mig själv när förrätten kom in, den var identisk med Jakobs bild, lax,räkor, en skål med sallad och champinjoner...3 val av huvudrätt samt ostar och efterrätt(någon slags jordgubbstårta). <br />
<br />
All dryck serverades från stora flaskor, intressant blandning av min fördrink, gin&amp;tonic. Den bestod av 80% gin och 20 % tonic, inte undra på att man sicksackade till Hilton Hotel Airport i Rome när man steg av:D<br />
<br />
Intressant reflektion var kanske att passagerarna var svenskar till ca 90%, hade kanske tänkt mig en lite större blandning..<br />
Ett tiotal hoppade av med mig i Rom men vart ska dom övriga?? Ethiopien, Zanzibar, Sydafrika eller kanske Bangkok??<br />
<br />
Ni som vill pröva hur det är att flyga businessclass på en längre flygning så boka med Ethiopian till en billig peng före sommaren, om jag förstått rätt slutar Ethiopian att flyga Stockholm-Rom i juni 2012 och därefter börjar dom Stockholm-Addis Abeba nonstop!
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>090034208;32559 wrote:</strong> Ni som vill pröva hur det är att flyga businessclass på en längre flygning så boka med Ethiopian till en billig peng före sommaren, om jag förstått rätt slutar Ethiopian att flyga Stockholm-Rom i juni 2012 och därefter börjar dom Stockholm-Addis Abeba nonstop!</blockquote>
<br />
Och det ryktas idag att JNB blir första B787 Dreamliner rutt, och priset har fram till nu legat runt 16.000kr.<br />
<a href="http://www.businesstraveller.com/news/ethiopian-gears-up-for-dreamliner-launch" rel="nofollow">Ethiopian gears up for Dreamliner launch - Business Traveller</a>
 

Jacob

Medlem
Kul att Ethiopian höll måttet! Måste bara ta ytterligare en sväng ner till Rom innan de börjar flyga direkt till Afrika.<br />
<br />
Skulle egentligen vara lite kul att köra en all-in. Kvällsflyg ner en fredag, helnatt i Rom och tillbaka med morgonflyget sen...
 

090034208

Medlem
<blockquote><strong>Jacob;32566 wrote:</strong> Kul att Ethiopian höll måttet! Måste bara ta ytterligare en sväng ner till Rom innan de börjar flyga direkt till Afrika.<br />
<br />
Skulle egentligen vara lite kul att köra en all-in. Kvällsflyg ner en fredag, helnatt i Rom och tillbaka med morgonflyget sen...</blockquote>
<br />
Dom flyger ju bara 4 gånger per vecka, (on,fr,sö,må)så du måst hålla ut enda till söndag morgon om du vill åka hem med dom oxå!!
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>090034208;32569 wrote:</strong> Dom flyger ju bara 4 gånger per vecka, (on,fr,sö,må)så du måst hålla ut enda till söndag morgon om du vill åka hem med dom oxå!!</blockquote>
Du har rätt. Tidigare körde de på lördagar, men inte på söndagar. Nu verkar de ha växlat dagar. Då gick det att landa vid midnatt på Fiumicino, få 6-7 timmar att spendera på bästa sätt för att sedan flyga tillbaka till Stockholm tidig lördagmorgon.
 

Traveller

Medlem
Detta koncept skall jag testa på tisdag (26) men flyger SK från ARN till CDG för att hoppa på ET där vidare mot Afrika och slutdestination Zanzibar.
 
Toppen