Senaste nytt

Ett bra år i år för poäng på IHG

johhenrik

Medlem
Är det fler som känner att det regnat in poäng i år på IHG? Jag har säkert 30 resdagar färre i år än förra året, men ändå så rasar poängen in. Jag insåg att jag är uppe i 10 nätter på IC Dubai eller 46 nätter på HI Alicante (eller varför inte 92 points break nätter? ;) )

Screenshot 2016-11-15 23.02.29.png
 

Fredrik

Medlem
Hur många nätter har du gjort för att få så många poäng? Jag har 47 000 poäng och 8 500 Elite Qualifying på 7 nätter och det på en blandning av IC, CP och HIX.
 

Fredrik

Medlem
Ok, och om du mestadels bor på IC så blir det ju en del poäng. IHG för mig är mitt reservprogram så det är mer blandat.
 

palmen

Moderator
Så här ser det ut för mig, finns som sagt massor av kampanjer att nyttja för att få poäng. Har totalt 23 nätter i år på IHG hotell, oftast på IC men en del point bargains och andra hotell som haft bra värde för poäng/pris har använts. Allt är privat resande så det är lite kämpigt att komma högre än platinum för min del men ska eventuellt ge det ett ärligt försök på Spire nästa år, beroende på vilka möjligheter som tillkommer för att boosta sina Qualifying Points.

2016 Year-to-date Summary

Total Points Earned: 294,682
Elite Qualifying Points Earned: 31,924 of 75,000 points for Spire Elite
 

Kris

Medlem
Min status ligger på
2016 Year-to-date Summary
Total Points Earned: 444,186
Elite Qualifying Points Earned: 93,843 of 75,000 for Spire Elite

Lite drygt 50 nätter hittills. Mix av dyra HI och billiga IC ;) Stämplar nog ut på 75 nätter när året är slut, så borde komma en bra bit förbi 500k med tanke på en kvarstående kampanj osv.

Helt klart del att hämta i kampanjlådan med IHG. Hade lite flyt med några kampanjer och prickade några obskyra kombos. Som vanligt får man själv hålla koll och ligga på för att få allt registrerat.

Förnyade AMB med 10% kickback-varianten. Tänkte bränna lite under kommande år...

Greetings från IC Warszawa!
 

FFlash

Medlem
Mitt år varit snäppet sämre, pga sämre utdelning från promo även om det finns just nu massor av olika promo på gang.

Hållit på mestadels med 5k extra point bookings för att återkvala till Spire, uppe på 90k poäng just nu.
 

palmen

Moderator
Mitt år varit snäppet sämre, pga sämre utdelning från promo även om det finns just nu massor av olika promo på gang.

Hållit på mestadels med 5k extra point bookings för att återkvala till Spire, uppe på 90k poäng just nu.
Vist är det så att dessa bonuspoäng räknas mot status?
 

nissefalk

Medlem
Mitt ser ut som nedan

2016 Year-to-date Summary

Total Points Earned: 262,164
Elite Qualifying Points Earned:
50,711 of 75,000 for Spire Elite

Jag har 48 nätter varav 31 är reward nätter de flesta av dom på 5k point breaks, funderade på att skaffa Spire Elite genom att boka 10k eller 5k bonus för ett par nätter i Oktober men det blev såpass mycket dyrare än att bo på Hilton vilket jag gjorde istället.

Noterade att om man hyr bil med Hertz via IHG får man 1,500 poäng per hyra (Jag är Platinum) dessa poäng räknas faktiskt som status grundande, dessutom får man som Platinum och Spire Elite ytterligare 500 poäng per dygn hyra, hade en bil i 34 dygn i våras och fick således in 17,000 poäng extra på det.

Jag känner också att som johnhenrik säger att det rasat in poäng i år, jag gjorde en miss i planeringen på den senaste Accelerate kampanjen där jag missade kring 45,000 poäng.

Länk till hyrbil via IHG om någon vill ha den Save up to 35% on your next Hertz rental | IHG

@palmen Ja 5k bonus per stay räknas mot Elite status, 10k skall också göra det men sista jag hade en natt med 10k bonus så fick jag kontakta IHG för att det skulle krediteras rätt , har noterat att 10k bonus verkar bara finnas på en del hotell när man bokar via appen kan inte minnas att jag sett 10k bonus när jag bokat på hemsidan.
 
Toppen