Ett besök i Turkish Airlines nya business lounge i Istanbul

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 19 Mars 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

I mitten på februari invigde Turkish Airlines sin uppfräschade businesslounge i Istanbul med en helt ny våning på 2400 kvadratmeter med ett flertal roliga nyheter som bilbana och golfsimulator. BusinessClass åkte till Istanbul för att ta en titt. Utbyggnaden ligger under den existerande loungen och innebär att loungeytan utökats med 2400 kvadratmeter till 5900 kvadratmeter…

Se hela inlägget

2. zlatan_1

zlatan_1 Ny medlem

Säger bara - WOW!

Vilken service, vilken lounge. Helt klart den bästa jag någonsin varit på.

Gillar att det finns personliga sovrum och badrum. Här kan man övernatta utan problem istället för på hotell.

Läste Jacobs, som vanligt eminenta, recension häromdagen. Hade ett ärende i Kairo och skulle flyga hem till CPH via IST. Kairoflyget skulle avgå 03.05, men eftersom jag var tidigt på flygplatsen så lyckades jag ändra min biljett till avgången 20.35. Tack vare denna ändring kunde jag spendera mer 7 timmar efter i loungen jag velat besöka efter att jag läst recensionen.

3. postlund

postlund Medlem

På nyårsafton kommer familjen att tillbringa tolvslaget i denna lounge, det blir en spännande förstagångsupplevelse. Tack för en bra recension, utan den hade vi nog inte vågat oss på detta.

Christian R och ChabbeT gillar detta.
  4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger C om ca 4 veckor med TK till BKK så det ska bli ett sant nöje att få testa denna eminenta lounge!

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger flyger från Stockholm till Köpenhamn via Istanbul i businessklass med en nattliga transfer i Istanbul. Jag anländer till Istanbul 21:45 och reser därifrån 09:05 nästkommande dag och jag har ingen status. Får jag lov att besöka denna lounge precis när jag har landat i Istanbul eller måste jag vänta till avresedagen?

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan gå in när du anländer. Ta en fåtölj inne i bion, på med hörlurar och sov en stund där. Det har jag gjort ett antal ggr. Tycker det är rätt bekvämt faktiskt. :)

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, men jag tänkte övernatta på hotell (Turkish erbjuder STPC, STopover Paid by Carrier). Anledningen till att jag vill in i loungen redan på kvällen innan är att jag eventuellt känner mig småhungrig då. Kan jag komma in på morgonen därpå också eller är det max ett besök som gäller?

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inga problem att komma in igen dagen därpå.

Budgetresenär gillar detta.
  9. SAS404

SAS404 Medlem

Det här verkar vara lonungen med stort L, blev riktigt sugen att besöka efter den här recensionen. Bra skrivet och fina bilder!

Någon som vet vilka filmer som visas i biosalongen? :D

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är mest inspelningar från konserter som visas och inte så mycket filmer.

SAS404 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!