Senaste nytt

Ett år med fem kort för utvärdering - nu ska agnarna sållas från vetet

lars.dec8

Medlem
Jag har gjort ungefär samma utvärdering de senaste åren med samma antal kort med tillägg av BA Visa kort.
Lyckades få en voucher för 2-4-1 på BA som jag däremot inte lyckats använda eftersom det är så himla svårt att hitta platser i C och F på BA som passat.

Jag håller med om slutsatsen att man klarar sej på Amex och Coop Med Mera. Använder Amex till 150000 kr för att få vouchern. Använder sedan Coop kortet. Har även funderat på att byta upp mej till Amex högre nivå för att kunna få ut ytterligare en voucher.

Har gjort mej av med BA Visa, Diners, SAS Mastercard.

Jag tycker inte man behöver lägga politiska värderingar på om man handlar på Coop eller ICA. Det är bara att konstatera att ICA inte varit särskilt smarta i kortfrågan. Att som ICA med dagens teknik skicka ut papperskuponger för att tillgodogöra sej intjänade rabatter är stenålder och på gränsen till lurendrejeri. Detta är naturligtvis ett medvetet val då man vet att massor av personer glömmer lämna in denna rabattkupong innan giltighetsperioden har gått ut. Det blir naturligtvis en bra extraförtjänst för ICA.
 

lars.dec8

Medlem
Fast det fina med ICA är att du inte behöver betala med kortet för att få 1% i återbäring. Dra bara ICA kortet och betala med Amex eller COOP kortet.
 

lars.dec8

Medlem
Japp, så är det. ICA får skärpa till sitt bonussystem. Pinsamt att COOP har ett snyggare kundvänligare system för återbäring.
 

Knucket

Medlem
Japp, så är det. ICA får skärpa till sitt bonussystem. Pinsamt att COOP har ett snyggare kundvänligare system för återbäring.

ICA vill inte att man ska få någon bonus iom att dom fortfarande använder papperslappar som ska lösas in. Har handlat på ICA i +30 år, numera Willys och lite Coop
 

agehall

Medlem
Japp, så är det. ICA får skärpa till sitt bonussystem. Pinsamt att COOP har ett snyggare kundvänligare system för återbäring.

COOP ligger nästan alltid före med nya idéer. ICA kopierar sedan det de tycker verkar bra och gör det bättre än COOP. Just i det här fallet misstänker jag att det är en medveten strategi från ICAs sida.
 
Toppen