Senaste nytt

Ett år med fem kort för utvärdering - nu ska agnarna sållas från vetet

RickardG

Medlem
Intressant sammanställning. Kostnaden för poängen således ca 4000 SEK. Värt merkostnaden eller inte?
Vad menar du? Med Coop-kortet blir det 0kr i valutapåslag och endast 249kr/år och han får 16,7p/100kr. Har han bara Coop-kortet och har en spend på 420000 så blir det 249kr för 70 000 EB-poäng, plus eventuella räkningsinbetalningar.
 

Glenn E

Medlem
Amex håller ju en högre service nivå ifall något skulle gå fel och man måste spärra kortet.
Ersättningskort kan man få ganska snabbt.
Dessutom om ett köp går tillbaka hos Amex går även service avgiften tillbaka.
Tror det är en skillnad jämfört med SAS Master Card iallafall.
Coop kortet har ju ingen valuta avgift.
 

JanneB

Medlem
Det här var nyheter för mig. Skaffade ett SAS AmEx nyligen för att få 2-4-1 vouchern. Såg i appen att det dragits en avgift efter att jag använt kortet utomlands men jag trodde det var ett misstag, exempelvis att betalningen registrerats som ett kontantuttag. Det här kortet är ju vansinnigt att använda utomlands.

IMG_0550.PNG
 

Andreaszan

Medlem
Jag kör med SAS Mastercard överalt der Amex inte aksepteras och Amex elite annars. Har haft Diners i alla år men tycker det er lite dårlig at man ikke får NÅGON form for kickback från dom. Jag har hatt et högt spend i många år utan at det har gett meg något alls från Diners, forutan 20% EB-points...
 

Nemo

Medlem
Jag kör med SAS Mastercard överalt der Amex inte aksepteras och Amex elite annars. Har haft Diners i alla år men tycker det er lite dårlig at man ikke får NÅGON form for kickback från dom. Jag har hatt et högt spend i många år utan at det har gett meg något alls från Diners, forutan 20% EB-points...
Inte ens lounge-access (menzies, aspire, swissport, plaza etc)?
 
Toppen