Senaste nytt

Ett år med fem kort för utvärdering - nu ska agnarna sållas från vetet

RickardG

Medlem
För mig kommer det som en smärre chock t ex hur extremt dyrt SAS Mastercard är att använda utomlands. Inte bara höga avgifter, dessutom dålig valutakurs.

Kul att se det såhär rakt upp och ner!
I avtalsvillkoren hänvisas till den växelkurs som "görs tillgänglig av SEB Kort", så de kan i princip sätta vilken kurs de vill :)

Amex kör med interbankkurserna och Coop kör med MasterCards referenskurser.
 

RickardG

Medlem
Fast AmEx är ju med..
Inte för mig. Jag kan välja Amex under korttyp, men då dyker inga kort upp. Vid symbolerna uppe i hörnet syns också VISA, MasterCard och Diners, men inte Amex. Skumt.

2015-09-30_1444.png
 

RickardG

Medlem
Kan de spenderas på andra ställen alltså? Andra bolag inom MedMera då eller? Jag trodde de bara kunde spenderas inom Coop-programmet, där man kan köpa konvertering till andra partners osv.

Semantik kanske. Det jag tycker är svårt med en sån här tjänst är att det är svårt att få fram en bra jämförelse för de som har mer specifika önskemål, som t.ex. att samla Eurobonuspoäng. Att kunna köpa andra typer av poäng är en fördel med Coops kort som inte direkt framgår vid en snabb titt.

Det står att "Bonus kan endast användas på Coop och hos deras partners".

Visa bifogad bild 41938

Svårt att bevisa det så här i efterhand, men jag är rätt säker på att det för några månader sedan stod att de endast kunde spenderas hos Coop och inte hos partners.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

RickardG

Medlem
AmEx är långt ned på listan.
Visa bifogad bild 41940
Problemet för mig är att listan är helt tom om jag väljer Amex, och när jag väljer alla kort finns inte ett enda Amex med i hela listan.

Edit: Nu hittar även jag Amex. Jag trodde det var min läsare, Firefox 42.0b1, men jag kan reproducera felet även i Chrome för Win7. Går jag till kortio.se så listas alla kort inklusive Amex, men klickar jag på den gröna blobben med ett flygplan i så försvinner alla Amexkort.
Även om jag sedan går in på "fler sökalternativ" och avbockar "Resa" som filter så är Amex-korten borta för alltid.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
ett kort där där jag både direkt och indirekt stödjer ett socialdemokratiskt kooperativ jag egentligen inte vill stödja. [/QUOTE skrev:
Lite mycket politik för att höra hemma här. Men bra sammanställning.
COOP kortet är särskilt lämpligt för kontantuttag utomlands.
 
Last edited:
Toppen