Etikettfråga: Vad gör du om din stolsgranne S N A R K A R?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 21 April 2015.

1. Det är sjukt jobbigt om någon snarkar så högt att du själv inte kan sova på flighten - hur hanterar du situationen?

Den här kvinnan verkar ha fått spelet totalt: Woman removed from plane for 'stabbing' snoring man with pen at Chicago airport - Americas - World - The Independent

"A plane was unable to take off in the US on Thursday when a man claimed he had been “stabbed” with a pen by a fellow passenger angry at his snoring.

The Southwest Airlines flight from Chicago Midway airport to Manchester, New Hampshire, eventually left two hours later after the woman was removed.

Footage from the plane showed it returning to departure gate, where several police officers boarded and fire engines and ambulances gathered outside."

Smuffe gillar detta.
  2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En "vänskaplig" och diskret knuff (maskerad som en olycka) i rätt riktning brukar lösa problemet om stolsgrannen snarkar i economy. I business sitter man tillräckligt långt ifrån varandra för att man får stå ut med det (öronproppar/hörlurar).

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig drabbats. Ett par Etymotic HF-3 i öronen, ett avsnitt av P1s Filosofiska Rummet på låg volym, sen sover jag som ett barn utan att störas av andra ljud. :)

olo gillar detta.
  4. Anfield

Anfield Medlem

Bjud på en Fika !

El0, Thomasn, johan_fbg och 8 andra gillar detta.
  5. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Risken finns att han/hon snarkar ännu mer då ;)

6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har nog vid några tillfällen varit den passageraren :rolleyes: Vid tät näsa mm. blir det lätt strul med lufttillförseln. Jag har absolut inga problem med om någon skulle peta på mig så jag vaknar till, är det störande så är det, no big deal :)

Vaniljvodka och ulagun gillar detta.
  7. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle nog inte bry mig då jag alltid har på mig hörlurar. Skulle de vara tillräkligt högt så antar jag att en framför/bakom säger till :p

8. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Res private jet, sluta klaga eller sluta resa. Jag kan säkert komma på 10 värre saker än en snarkare ombord på ett plan.

cbroxe, Vaniljvodka, SpruceGoose och 2 andra gillar detta.
  9. En knivig fråga eftersom gärningsmannen inte har något som helst ont uppsåt...får man anta ;)

Jag kan nog inte komma på vettigare lösningar än hörlurar/öronproppar, eftersom en knuff hjälper i ca 30 sekunder mot en härdad snarkare.
    Men ja det är väldigt störande om det är en lång nattflygning, är det dagtid kan man ju passa på att ta mycket småpromenader och hålla igång lederna.

10. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte har mina Bose med mig blir det en snabb diskret knuff.
    Vid de tillfällen jag snarkar hemma är jag mottaglig för knuffar och blir inte det minsta irriterad :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!