Senaste nytt

Etihads service imponerar igen...

Palazzi

Medlem
I min stora förvirring av positiv överraskning tack vare den otroligt handlingskraftiga och trevliga supervisorn så glömde jag ju att skriva hur förvånad jag också blev när jag skulle boka biljetterna och såg hur lite Etihad tar betalt för miles & cash. Att köpa ca. 27.000 miles kostade ca. 2.000 SEK!!! Det måste ju vara bland de billigaste miles man kan köpa? Synd att man "bara" kan köpa maximalt 25% för cash.

Detta har jag missat! Hur köper man miles? Är det i bokningsterminalen för bonusresor (som på Lifemiles), för det går väl inte att köpa annars?

Jag är silvermedaljen i deras program, men har aldrig bokat bonusresa :)
 

Alx

Medlem
Detta har jag missat! Hur köper man miles? Är det i bokningsterminalen för bonusresor (som på Lifemiles), för det går väl inte att köpa annars?

Jag är silvermedaljen i deras program, men har aldrig bokat bonusresa :)

Man får en skala där man kan ändra förhållandet mellan cash/miles precis som på Lifemiles. MEN det sker först längre fram i bokningsprocessen. Tror att det var under sista steget och på samma sida som betalningen sker. Maximalt kan man köpa 25% av poängen. Så innan man ens får möjligheten att köpa måste man först ha 75% av det antal miles som behövs.

Det verkar inte som att Gold guest gör någon skillnad på tillgängligheten. Jag tittade nämligen via min sambos basic konto och såg då samma tillgänglighet. Hur som helst verkar det vara ganska god tillgänglighet av 2 F platser mest hela tiden. Dessutom inte alltför dyrt tycker jag. Ca. 55.000 miles one way i F AUH-LHR eller ca. 110.000 miles AUH-JFK. Köper man sen 25% av dessa miles för en struntsumma så blir det ju riktigt bra!
 
Toppen