Senaste nytt

Etihad Regional till Köpenhamn - Öppnar Dresdenlinje

Palazzi

Medlem
Håller med - potentialen är nog större i motsatt riktning på turistsidan, men vet inte om den svenska vurmen gäller även i södra Östtyskland (om man fortfarande kan referera som "Östtyskland")
 

NyfikenGrau

Medlem
men vet inte om den svenska vurmen gäller även i södra Östtyskland (om man fortfarande kan referera som "Östtyskland")

Det gör den, fast Dresden är tillräckligt långt borta för att befolkningen där inte gör den för oss naturliga kopplingen Kastrup = nära till röda stugor i Småland...

Grundproblemet med tysk turism till Sverige för i princip alla diskussioner som kan uppstå på bc.se är att den främst sker med fullpackade bilar för vistelser på flera veckor. Undantaget är Stockholm, som lockar en helt annan och betydligt yngre målgrupp än de som kommer med bil till t.ex. Småland.
Allt detta är bara mina egna erfarenheter, inte underbyggt med statistik ;)
 

Palazzi

Medlem
Det gör den, fast Dresden är tillräckligt långt borta för att befolkningen där inte gör den för oss naturliga kopplingen Kastrup = nära till röda stugor i Småland...

Grundproblemet med tysk turism till Sverige för i princip alla diskussioner som kan uppstå på bc.se är att den främst sker med fullpackade bilar för vistelser på flera veckor. Undantaget är Stockholm, som lockar en helt annan och betydligt yngre målgrupp än de som kommer med bil till t.ex. Småland.
Allt detta är bara mina egna erfarenheter, inte underbyggt med statistik ;)

Finns ju säkert fog till detta - I Bergamo såg jag tyska turister, med bil/husbil, ända från Hamburg... Än värre blir det väl när Fehmarn-tunneln står klar.

Jag hoppas ändå att denna linje överlever - det är ju kul med lite udda linjer :) . Man kanske borde överväga en flytt till Malmö, nu när kontinenten öppnar upp sig än mer.....
 
Redan bokningsbart ser jag, och det är MYCKET prisvärt:
Skärmavbild 2014-09-01 kl. 22.23.39.png
Var dessa error fares? Jag hittar ingenting under 240 Euro tur-och-retur.
 

Palazzi

Medlem
De har bytt profil helt, o kommer mestadels agera underleverantör åt andra bolag i Etihadgruppen. Saab2000 leasas till Air Berlin, bland annat från just CPH. Så Etihad Regional kommer synas på flygplatsen ändå :)
 
Toppen