Etihad first Class lounge Abu Dhabi (AUH)

Diskussion i 'Lounger' startad av sepbemi, 30 Maj 2016.

1. sepbemi

sepbemi Medlem

Tydligen har den nya första klass loungen öppnat (First Class Lounge & Spa ), antar att det är någon från businessclass.se som är där tidigare än mig 20 juni?

2. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger first med Etihad nu på torsdag sträckan BNE-AUH, men har sedan business från AUH till CDG. Frågan är om jag kommer in i loungen? Tveksamt antar jag. Funderade på att uppgradera med American Airlines poäng till first på andra sträckan också, men man kan inte dricka hur mycket champagne som helst.

m10 gillar detta.
  3. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel forum att yttra sådant på ;)

ACervin och DesireeCragnell gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fram emot rapporter, får vänta tills November

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan meddela att Etihad började i god stil med att hämta mig i en Rolls Royce Silver Spur. Fjorton timmar i första klass i 787 var en ypperlig upplevelse. Men väl i Abu Dhabi var man tillbaks på jorden i dubbel bemärkelse. Långa köer till security och ingen fast track, överfull business lounge med kö till de två duscharna. Hörde mig för i första klass loungen men gäller endast vid avresa. IMG_1546.jpg

Ebg, GillBates, doc och 4 andra gillar detta.
  6. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är då man flyr in till style&shave för lite manikyr och ett glas champagne!

Glad att du också gillade dreamlinern förresten, jäkla trevlig kabin!

ACervin gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det inte en arrival lounge? Eller du kanske inte ska stanna i AUH?
    Hur fungerar Arrival Lounge om man ska in i landet? Är det annan fast track eller samma tråkiga fast track som alla använder?

8. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte, stannade inte, sitter i CDG nu och väntar på SAS flyget till Köpenhamn.

jumbooze gillar detta.
  9. sepbemi

sepbemi Medlem

Nu här, bra mat (5-rätters från Emirates palace) men besviken på att både Hennessy Paradis och Yamazaki distellers reserve är slut. 15 min behandling i spa/shave är gratis, lite snålt kanske men rimliga priser på övriga behandlingar (sitter nu ensam i baren efter frun har bokat ett antal behandlingar...)

ACervin, jerixon och Friskytten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!