Senaste nytt

Etihad First Class Apartment - riktigt imponerad!

kexxcream

Medlem
Jo, men det är ju då bättre att hänvisa till tråden här så att fler kan följa vår diskussion i ämnet istället för att det blir ytterligare en diskussion om det i den här tråden.

Börjar bli lite väl oralt om inte löjligt med restriktionerna kring redundant information. Finns ingenting som säger att personen i fråga skulle vara intresserad att följa diskussionen. Ska vi börja debattera vem som avgör vad som är intressant?
 

agehall

Medlem
Det är alltid bra att ha så få trådar om samma ämne som möjligt. Annars blir det bara krångligare den dag man vill hitta igen information här.
 

JonW

Medlem
Etihad Airbus A380 new first class suites Residence Apartments - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Jag har nu sett tre olika uppgifter.
1. Jacobs, att man kan duscha i timmar.
2. 4 minuter max (Även denna uppgift verkar komma från Etihad, se ovan)
3. 15 minuter, sen måste man vänta i 4 minuter på att vattnet renas, sen får man tillbaka sitt begagnade vatten för en ny 15 minuters förorening...
 

Magino

Medlem
Etihad Airbus A380 new first class suites Residence Apartments - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Jag har nu sett tre olika uppgifter.
1. Jacobs, att man kan duscha i timmar.
2. 4 minuter max (Även denna uppgift verkar komma från Etihad, se ovan)
3. 15 minuter, sen måste man vänta i 4 minuter på att vattnet renas, sen får man tillbaka sitt begagnade vatten för en ny 15 minuters förorening...
1 och 3 känns som mer eller mindre samma sak. Sedan kanske 2an gäller de nio som reser i apartments och delar på en dusch
 

JonW

Medlem
Etihad Introducing First Class 3-Room RESIDENCE ...

boardingarea.com/.../etihad-introducing-first-class-residence-on...
by Gary Leff - in 277 Google+ circles
5 days ago - Etihad Introducing First Class 3-Room RESIDENCE Onboard the A380 ... room, private shower suite (4 minutes of water) and dedicated butler

A look inside Etihad's new luxe Residence (pictures) - CNET
Product reviews and prices, software downloads, and tech news - CNET › Tech Culture
3 days ago - The bathroom in the Residence features a shower with a 4-minute run time. May 6, 2014 11:47 PM PDT Photo by: Etihad Caption by: Claire ...

Etihad Airways Reveals its A380 and 787 Routes ... - Airchive
airchive.com/blog/.../etihad-airways-unveils-a380-routes-and-interior/
5 days ago - This December, Etihad Airways will fly its first Airbus A380 and Boeing ... bed, and a private shower (can only be used for a four minute shower). Plus, The Residence will cater to the individual tastes of every VIP traveler.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
David från Australian Business Traveller var där tillsammans med mig (vi hade mycket kul att prata om).

Frågan är om vi uppfattat det olika eller om personalen var otydlig (eller okunnig). Alternativ 3 skulle ju iofs kunna fungera fint det med. Ingen mening innehållandes "4 minuter" nämnes dock för mig av någon.
 

JonW

Medlem
Ingen aning, men 4 minuters uppgiften har helt uppenbarligen spridits av någon på Etihad, eftersom massor av siter som var på mässan återger den...
Men det kan ju ändras till december, så den som lever och har råd får väl se om det blir en kalldusch då....
 

Jacob

Medlem
Ingen aning, men 4 minuters uppgiften har helt uppenbarligen spridits av någon på Etihad, eftersom massor av siter som var på mässan återger den...
Men det kan ju ändras till december, så den som lever och har råd får väl se om det blir en kalldusch då....
Att vattnet kan renas och återanvändas ombord fick jag väl förklarat för mig, på den punkten finns det ingen tvekan överhuvudtaget. Det han sade till mig var "you can shower for 14 hours if you want" och jag frågade förstås hur det skulle kunna vara möjligt med tanke på att vattnet måste förvaras ombord på något sätt.

Sen skulle man ju kunna tolka det som att du kan ta flera duschar på 4 minuter, eller 15 minuter.

I vilket fall, till skillnad från Emirates, kommer du kunna duscha mer än de 5 minuter du får där per resa, på ett eller annat sätt. I Emirates första klass på Airbus A380 finns 14 sviter, varje person i första klass kan potentiellt ta en dusch och får då 5 minuter vilket innebär att det krävs vatten för 70 minuter. Så något mer än 4 minuter bör Etihad kunna prestera.

Ingen slutgiltig aning jag heller. Lär väl inte vara något stort dilemma här i alla fall med tanke på prislappen... ;)
 
Toppen